Kāda “Tesla Model X” īpašniece no Ķīnas pieprasījusi 8 miljonus juaņu (aptuveni 1,1 miljons dolāru) no ražotāja par to, ka viņas krosovera uz augšu atveramās aizmugures durvis nav atvērušās pēc avārijas, nodrošinot izkļūšanu no salona.
“Model X” īpašniece Lī Tada pastāstījusi, ka avārijas brīdī kopā ar savu draugu atradusies aizmugures sēdeklī, bet pie mašīnu stūrējis šoferis. Braucot pa šoseju Guangdžou tuvumā, spēkrats aizķēries aiz ceļa barjeras un apgriezies par 180 grādiem, nokļūstot priekšā “Ford Focus”, kas tam uztriecies virsū. Trieciena rezultātā “Model X” aizdegās, bet pasažieri nevarēja izkļūt no salona bloķēto aizmugures durvju dēļ. Kad tas beidzot izdevās pa priekšējām durvīm, liesmas jau bija sasniegušas elektromobiļa akumulatoru bloku. Tada apgalvo, ka sprāgstošo akumulatora bateriju troksnis vēl tagad skan viņai ausīs, bet naktīs moka murgi ar degošo automašīnu, no kuras nav iespējams izkļūt.
Avārijā īpašniece un viņas draugs guva vieglas un vidēji smagas traumas, bet šoferim ārstniecības iestādē nācās pavadīt 40 dienas. Ņemot vērā šos apstākļus, Tada nolēmusi pieprasīt augstāk minētos kompensāciju.
Autoražotāja Ķīnas divīzija tam nepiekrīt – “Tesla” pārstāvji norādījuši, ka notikušā apstākļi tiek izmeklēti, turklāt brīdī, kad spēkrats avarē lielā ātrumā, aizdegties var arī jebkurš cits automobilis.
Jāpiezīmē, ka “Model X” aizmugurējām durvīm iekārtota arī avārijas atvēršanas sistēma, kam būtu jāpalīdz gadījumā, ja nenostrādā durvju rokturi – trosīte, kas paslēpta aiz audio sistēmas skaļruni piesedzošās restītes. Risinājuma apraksts esot atrodams automobiļa rokasgrāmatā, piebilst mediji.
Foto: iAuto.lv
Foto: Ekrānšāviņš no motor.ru