Pavisam jaunais Kia Stonic ir vizuāli pievilcīgs un pārliecinošs kompaktais krosovers, kas kļuvis par nozīmīgu Kia zīmola modeli, lai iekarotu jaunāko un straujāk augošo automašīnu segmentu Eiropā.
B-SUV segments aizņem aptuveni 7% no kopējā tirgus, ik gadu pārdodot 1,1 miljonu jaunu automašīnu. Tiek prognozēts, ka 2020. gadā ikgadējie pārdošanas apjomi palielināsies līdz diviem miljoniem.
Maikls Kols (Michael Cole), Kia Motors Eiropa galvenais izpilddirektors komentē:”Sagaidāms, ka B-SUV segmenta tirgus pārņems C-SUV segmentu 2020. gadā pēc pārdošanas apjomiem, kad vairāk kā viena no desmit jaunpārdotajām automašīnām Eiropā būs no Stonic segmenta. B-SUV segments uzrunā plaša spektra pircējus, 21% no visiem pircējiem maina izvēli no supermini uz lielāku automašīnu, savukārt 15% vēlas mazāka izmēra auto par ģimenes hečbeku. Tādas automašīnas kā Stonic būs pievilcīgas arī tiem, kuri vēlas nomainīt savus kompaktklases MPV.”
“Kia Stonic būs viens no neatvairāmākajiem jaunajiem automobiļiem šajā strauji augošajā klasē, ko papildinās Kia unikālā garantija, kā arī zīmola atpazīstamība pēc kvalitātes, uzticamības un mūsdienu dizaina. Palielinoties segmenta pārdošanas apjomiem, Stonic varētu kļūt par vienu no labāk pārdotajiem modeļiem.”
Kia jaunākais B segmenta krosovers ieguvis patiesi eiropeisku izskatu. Gan vizuāli, gan veiktspējas ziņā tas ir visvairāk pielāgojamākais modelis, kādu jebkad radījis Kia. Automašīnas dizains ir līdz šim viens no izteiksmīgākajiem Kia zīmola atpazīstamības paraugiem, tas panākts izmantojot Kia raksturīgos dizaina elementus, piemēram, “tīģera deguna” radiatora resti. Dizains veidots Eiropā, sadarbībā ar Kia Korejas dizaina studiju, autoamšīnas virsbūvē apvienotas asas, horizontālas līnijas un maigi izliektas virsmas. Pielāgojamība ir nozīmīgs aspekts daudziem patērētājiem B segmentā un Stonic “Targa” stila jumts ļauj pircējiem izvēlēties divu toņu krāsojumu, kam iedvesmu devis 2013. gada Kia Provo konceptauto. Krāsojums būs pieejams līdz pat 20 divtoņu krāsu kombinācijās, izvēloties vienu no piecām atšķirīgām jumta krāsām.
Pieejama izvēle starp virkni vieglu, samazinātu ar turbokompresoru aprīkotu benzīna un dīzeļdzinējiem, katrs no tiem aprīkots ar manuālo pārnesumkārbu, maksimāli palielinot vadītāja iesaisti un efektivitāti. Pircēji var izvēleties Kia vieglo 1,0 litru T-GDI (turbo degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēma), kas rada 120 ps, kā arī 1,25 vai 1,4 litru benzīna dzinējus ar MPI (daudzpunktu iesmidzināšanas sistēma ar dabisko vilkmi). Efektīvs 1,6 litru dīzeļdzinējs paplašina izvēles diapazonu, piedāvājot vismazāk emisiju.
Automašīnas eiropeiskā stilā veidotā stūres iekārta un balstiekārta ir paredzētas, lai piedāvātu aizraujošu braukšanas pieredzi, ar tūlītēju reakciju vadītāja rīcībai un stabilu braukšanu. Standartaprīkojumā automašīna pieejama ar elektronisko stabilitātes kontroles sistēmu (ESC) un transportlīdzekļa stabilitātes vadības sistēmu (VSM), nodrošinot priekšējo riteņu piedziņu Stonic ir patīkams un uzticams, lai to vadītu visos apstākļos. VSM īpašās funkcijas ietver griezes momenta vektoru kontroli bremzējot, taisnvirziena stabilitātes sistēmu un kontrolsistēmu bremzēšanai līkumos.
Stonic Eiropeiska dizaina veidotā salona centrā ir tehnoloģijas un ergonomika, piedāvājot pircējiem tikpat plašas pielāgošanas iespējas kā virsbūvei, ļaujot izvēlēties dažādus krāsu salikumus. Viena no gudrākajām automašīnām savā klasē, tā īpašniekam piedāvā virkni jaunumu – šasiju, informācijas, izklaides tehnoloģijas, kas radītas, lai palielinātu drošību, komfortu un pārliecību. Standartaprīkojumā pieejama Apple CarPlay™ un Android Auto™, nodrošinot viedtālruņu funkcionalitāti skārienjutīgajā informācijas, izklaides paneļa sistēmā. Tāpat kā citi Kia modeļi, Stonic ir pieejams aprīkojumā ar plašu tehnoloģiju klāstu, lai uzlabotu komfortu un ērtības, tostarp apsildāmus priekšējos sēdekļus, automātisko kruīza kontroli un bezatslēgu sistēmu.
Pateicoties kompaktajiem virsbūves izmēriem, Stonic pārdomāti veidotais interjers maksimāli palielina telpu visiem pasažieriem. Automašīnā ir klasē lielākā plecu telpa un plaša vieta kāju un galvas daļā, savukārt pielāgojamais 352 litru (VDA) bagāžas nodalījums pēc nepieciešamības var tikt paplašināts vai samazināts, izmantojot divpakāpju grīdu.
Automašīna ir uzbūvēta uz spēcīgas, drošas, vieglas platformas un virsbūves, kurās 51% no izmantotajiem materiāliem ir īpaši augstas izturības tērauds (Advanced High Strength Steel – AHSS). Virsbūve nodrošina drošību, pasažieru komfortu un izsmalcinātību visos apstākļos. Pircēji var izvēlēties kādu no Kia DRiVE WISE modernās transportlīdzekļa vadītāja atbalsta sistēmas (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS), lai turpinātu uzlabot drošību. Šīs tehnoloģijas ietver Autonomās avārijas bremzēšanas sistēmu (AEBS) * ar gājēju atpazīšanu un priekšējās sadursmes brīdinājuma sistēmu (FCA); Aklā punkta kontroles sistēmu (BSD), kas aprīkota ar trauksmes signālu aizmugurē esošai kustībai (RCTA); un Joslu uzraudzības sistēmu (LDWS). Papildināts ar jaunu kameru sistēmu, Stonic piedāvā Intuitīvo staru kūļa pielāgošanas sistēmu (High Beam Assist – HBA) un Vadītāja uzmanības brīdināšanas sistēmu (Driver Warning Warning – DAW), lai vēl vairāk apmierinātu klientu drošības vajadzības.
Atbalstot Kia kvalitātes progresu, automobilis tiks pārdots standartaprīkojumā ar uzņēmuma unikālo 7 gadu, 150 000 km garantiju. Pārdošanā Eiropā tas nonāks 2017. gada trešajā ceturksnī.
Redaktora piezīme
* Autonomā avārijas bremzēšanas sistēma (AEBS) ir palīgsistēma un tā neatbrīvo vadītāju no atbildības par drošu transportlīdzekļa vadību jebkurā laikā. Vadītājam ir jāpielāgo braukšanas stils savām personīgajām braukšanas spējām, ceļu satiksmes noteikumiem un braukšanas apstākļiem. AEBS nav paredzēta autonomai automobiļa vadīšanai.
Foto: Publicitātes attēls