Asāks, precīzāks, pat vēl efektīvāks. Jaunais Opel Insignia GSi ir sporta sedans tiem, kam patīk kaut kas īpašs. Entuziastiem domāts automobilis, kas sagādā maksimālu prieku uz visu veidu ceļiem. Šasija ar tās īpaši dinamiskajiem iestatījumiem un izteikti augstais saķeres līmenis apvienojumā.
Šasija ar tās īpaši dinamiskajiem iestatījumiem un izteikti augstais saķeres līmenis apvienojumā ar visu riteņu piedziņu dāvā gandarījuma pilnu braukšanas pieredzi, kā arī maksimālu drošību. Jauno astoņu pakāpju pārnesumkārbu var vadīt ar pārslēgiem pie stūres – kā sacīkšu automobilī – vēl intensīvākai braukšanas pieredzei. Jaunās paaudzes Insignia tipiskā kombinācijā ir apvienota viegla konstrukcija, zems smaguma centrs un divu litru turbodzinējs. Rezultāts ir lielisks līdzsvars un ļoti laba jaudas un svara attiecība. Šādas tehniskās īpašības pelna īpašu eksterjeru. Ar lielām hromētām gaisa atverēm priekšā un gaumīgu aizmugurējo spoileri, kas rada nepieciešamo piespiedējspēku aizmugurējai asij, GSi āriene ir perfektā saskaņā ar tā veiktspēju. Ar ādu pārvilktie, integrētie sporta sēdekļi (izstrādāti speciāli GSi), sporta stūresrats ar ādas apdari un alumīnija pedāļi veido noslēdzošos akcentus.
Tehniskā skaņošana Opel labākajās tradīcijās ir ļāvusi radīt visu laiku efektīvāko Insignia, kas GSi padara dinamiski atšķirīgu no jau tā izveicīgā Insignia Grand Sport. Jaunu moderna sportiskuma līmeni raksturo lieliska saķere un asmens asa precizitāte – tie ir talanti, ko novērtēs sportisku vidējās klases sedanu fani un apliecina arī hronometrs.
„Jaunais Insignia GSi Nirburgringas Nordšlaifē nepārprotami uzrāda labāku apļa laiku nekā jaudas ziņā pārākais iepriekšējās paaudzes Insignia OPC,” pēc testiem secinājis augstas veiktspējas automobiļu un motorsporta programmas vadītājs Folkers Štriceks. Viens no šāda snieguma iemesliem ir svara atšķirība – GSi sver 160 kg mazāk nekā OPC 2.8 V6 Turbo. Tas ir gluži kā atlēts ideālā formā.
„Tieši šī kombinācija, ko veido neliels svars – it īpaši uz priekšējās ass, zems smaguma centrs, viegla vadāmība, liela jauda plašā apgriezienu diapazonā un labākā saķere, ir tas, kas GSi padara tik ātru,” entuziasma pilns saka Štriceks. „Tā ir tīra efektivitāte. Augstais saķeres līmenis ir perfekts Nordšlaifei un sniedz braukšanas prieku, kā arī dod drošības priekšrocības uz koplietošanas ceļiem.”
„Zaļajā ellē” – pasaulē grūtākajā trasē
Insignia GSi noslēdzošie regulēšanas darbi notika leģendārajā Nirburgringas trases ziemeļu aplī jeb Nordšlaifē. Šeit, Eifeļa kalnos, Opel vada testu centru, ko izmanto, lai noregulētu savus augstas veiktspējas automobiļus. Opel inženieri jaunu šasiju Insignia vajadzībām izstrādāja tieši Nirburgringā, ko trīskārtējais F1 pasaules čempions Džekijs Stjuarts reiz zīmīgi nodēvēja par „Zaļo elli”. Īsākas atsperes GSi padara par 10 mm zemāku, un īpaši sporta amortizatori virsbūves svārstības samazina līdz minimumam. Jaudīgās Brembo bremzes ar četru virzuļu skavām (bremžu disku diametrs ir 345 mm) un jau tā tiešā stūrēšana tika pieskaņota šiem pārveidojumiem.
Insignia GSi bāzes aprīkojumā ir iekļauta mehatroniskā šasija FlexRide: dažās sekundes daļās tā piemēro amortizatoru un stūres iekārtas darbību, turklāt vadības bloks izmaina akseleratora pedāļa kalibrāciju un astoņu pakāpju automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanās punktus. Vadītājs var izvēlēties Standard, Tour vai Sport režīmu. Atbilstoši izvēlētajiem iestatījumiem reakcijas uz gāzes pedāli un stūrēšanu kļūst vēl tiešākas. Ekskluzīvi GSi ir izveidots papildu režīms Competition, ko aktivizē, nospiežot ESP pogu. Dubulta pogas nospiešana dod iespēju prasmīgiem braucējiem automobili vadīt sānslīdē un atslēdz saķeres kontroli, piemēram, ātram aplim Nordšlaifē.
Sporta šasija, kas veidota darbam kombinācijā ar īpaši labas saķeres riepām Michelin Pilot Sport 4 S un lieliem 20 collu diskiem, demonstrē apbrīnojamu spēju pieķerties ceļam. Būtisku ieguldījumu te dod bāzes aprīkojumā iekļautā visu riteņu piedziņas transmisija ar griezes momenta vektorēšanu – tas ir unikāls piedāvājums Insignia segmentā. Šajā sistēmā tradicionāls aizmugurējās ass diferenciālis ir aizstāts ar diviem sajūgiem, kas dažu sekundes daļu laikā atkarībā no braukšanas situācijas var paātrināt katru riteni individuāli. Kaitinošā nepietiekamā pagriežamība, kas izpaužas kā priekšējo riteņu nevēlama izslīdēšana uz līkuma ārmalu, tādā veidā, vadot GSi, tiek praktiski izslēgta. Citiem vārdiem, GSi cauri līkumu sērijai velk precīzas trajektoriju līnijas.
Sporta sedana dinamiku nodrošina iespaidīgs benzīna turbodzinējs, kas apvieno veiktspēju un degvielas ekonomiju. Spēcīgais 2 litru motors attīsta 191 kW (260 ZS) jaudu un dāsnu 400 Nm griezes momentu (degvielas patēriņš pēc NEDC cikla: 11,2 litri uz 100 km pilsētā; 7,1 l/100 km ārpilsētā; 8,6 l/100 km kombinētajā režīmā, CO2 izmeši 197 g/km). Četru cilindru dzinējam ir pievienota pilnīgi jauna astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Automobiļa vadītājam ir iespēja pārslēgt pārnesumus ar pārslēgiem pie stūres. Transmisijai strādājot automātiskajā režīmā, vadītājs var izvēlēties pārslēgšanās punktus režīmā Standard vai Sport. Papildus 2 litru benzīna motoram GSi būs pieejams arī ar jaunu un jaudīgu dīzeļdzinēju.
Sportiskas iezīmes: no jauniem Opel sporta sēdekļiem līdz aizmugurējam spoilerim
Insignia GSi sportiskās spējas papildina dizaina elementi, dažādas tehnoloģijas un aksesuāri. Saraksta augšgalā atrodas jaunie, Opel izstrādātie sporta sēdekļi, kas piedāvā palielinātu sānu atbalstu, kā arī papildu komfortu, veicot garas distances. Augstākās klases sporta sēdekļus ir sertificējusi AGR (Programma veselākai mugurai, www.agr-ev.de), un tie ir ideāli ergonomiski. Tieši tāpat kā Insignia Grand Sport sēdekļi, tie piedāvā ventilāciju, apsildi, masāžas funkciju un regulējamus sānu polsterus. GSi gadījumā galvas balsti ir integrēti augstajās sēdekļu atzveltnēs. Drošības jostu novietojums plecu augstumā ir ideāls, lai gan integrēto sēdekļu gadījumā tas ne vienmēr ir pašsaprotami.
Klienti var izvēlēties divu veidu apdares ādas kombinācijas, kas abas ir dekorētas ar GSi emblēmu. Logo lepni izvietots arī auto aizmugurē, kur uzstādīts efektīvs spoileris papildu piespiedējspēka radīšanai uz aizmugurējo asi. Aizmugures apakšējā daļa vizuāli atgādina difuzoru, un tajā ir iekļauti divi hromēti izplūdes sistēmas uzgaļi. Līdzīgā stilā ir noformētas gaisa atveres ar hromētu ietvaru automobiļa priekšējā daļā. Fani arīdzan novērtēs automobiļa garam atbilstošu noskaņu interjerā, kur izmantots ādas stūresrats ar taisnu apakšējo daļu, alumīnija pedāļi un melna griestu apdare,– īstenā īpaša sporta sedana stilā.
Tradīcijas 33 gadu garumā: Opel GSi modeļi
Insignia GSi turpina pirms daudziem gadiem aizsākto tradīciju sportiskos Opel dēvēt par GSi. Pirmie, kas raisīja sajūsmu, bija 1984. gada Manta GSi un Kadett GSi (tiem bija 1,8 litru dzinējs ar 115 ZS). Vien četrus gadus vēlāk Kadett 2.0 GSi 16V 2 litru dzinējs ar 16 vārstiem un divām augšējām sadales vārpstām attīstīja 150 ZS. Šo dzinēju izmantoja arī pirmās paaudzes Astra vajadzībām, un 1993. gadā parādījās 1,8 litru 125 ZS alternatīva Astra GSi veidolā. GSi ir pavadījis dažādu paaudžu Corsa, sākot no Corsa A ar 100 ZS (1988. gads), kas kļuvis par pieprasītu klasisko auto. 2012. gada augustā sēriju (pagaidām!) noslēdza Corsa D.
Nu jaunā Insignia GSi piedzīvos pasaules pirmizrādi Frankfurtes starptautiskajā motoršovā (IAA), kas norisināsies no 14. līdz 24 septembrim, un Vācijā būs pieejama pasūtījumiem oktobra vidū.
Foto: Publicitātes attēls