ŠKODA AUTO uzstāda jaunu pārdošanas rekordu 2017. gadā. Tradīcijām bagātā čehu zīmola piegāžu apjoms visā pasaulē pieaudzis par 6,6%, sasniedzot 1 200 500 automašīnu (2016.: 1 126 500).
Ceturto gadu pēc kārtas ŠKODA AUTO ir pārdevis vairāk nekā vienu miljonu automašīnu gada laikā. Līdzās pārdotākajai ŠKODA OCTAVIA spēcīgāko izaugsmes pienesumu veicina ŠKODA SUPERB un jaunais krosovers KODIAQ un KAROQ; abi modeļi piedzīvo lielu popularitāti kopš tirgus debijas.
“2017. gads bija labākais ŠKODA 122 gadu vēsturē. Tas dod mums papildu stimulu, un mēs vēlamies pateikt paldies visiem mūsu klientiem par uzticību. Pagājušais gads pierādīja, ka ar ŠKODA stratēģiju 2025 esam uz pareizā ceļa, lai veiksmīgi virzītu ievērojamās pārmaiņas autobūves industrijā. Tajā pašā laikā šie panākumi motivē mūs iet ar pilnu spēku uz priekšu arī šogad. Un tas ir tieši tas, ko mēs darām ar neskaitāmiem jauniem produktiem un mobilitātes risinājumiem, kas turpina pārsteigt mūsu klientus,” pauž ŠKODA vadītājs Bernhards Maiers.
Alans Favejs, ŠKODA valdes loceklis, kas atbildīgs par pārdošanu un mārketingu, pievienojas: “Tas, ka abi mūsu jaunie krosoveri ir tik labi uzņemti jau no paša sākuma, ir pateicoties mūsu spēcīgajam pārdošanas tīklam. ŠKODA dīleri visā pasaulē ir paveikuši fantastisku darbu 2017. gadā – viņi ir svarīgs mūsu veiksmes balsts.”
Kompānijai ŠKODA 2017. gads noslēdzās līdzīgi kā tas sākās: ar pārdošanas rekordu. Pēc veiksmīgākā janvāra uzņēmuma 122 gadu ilgajā vēsturē čehu auto ražotājs arī uzstādīja jaunu rekordu decembrī. Ar 107 500 piegādātām automašīnām ŠKODA pārspēja iepriekšējā gada rezultātu par 19,2%.
Rietumeiropā 2017. gadā čehu auto ražotāja piegāžu skaits klientiem palielinājās par 5,2%, sasniedzot 477 700 automašīnas (2016: 454 000 automašīnas). Decembrī ŠKODA uzrādīja palielinājumu par 7,0%, sasniedzot 33 600 vienības šajā pārdošanas reģionā (iepriekšējā gadā: 31 400 automašīnas). Ar 173 300 pārdotām automašīnām visa gada laikā, Vācija saglabā savas pozīcijas kā pasaulē otrs lielākais individuālais ŠKODA automašīnu tirgus. Pārdošanas apjoms šajā valstī pieauga par 4,9% (2016. gadā: 165 200 automašīnas). Tas padara ŠKODA par numur viens importētāju Vācijā, konsolidējot savu pozīciju citu plaši pazīstamu zīmolu apjomu vidū. Pagājušā gada decembrī ražotāja piegāžu apjoms Vācijā palielinājās par 12,2%, sasniedzot 13 500 vienības (tas pats periods gadu iepriekš: 12 100 automašīnas). 2017. gadā čehu auto ražotājs sasniedza divciparu skaitļa pieauguma rādītājus Francijā (27 300 automašīnas; +18,5%), Itālijā (24 700 automašīnas; +20,3%), Austrijā (24 300 automašīnas; +17,9%), Norvēģijā (8 600 automašīnas; +11,7%). Zīmols uzrāda spēcīgus izaugsmes rādītājus arī Grieķijā (3 200 automašīnas; +116,5%).
Centrāleiropā ŠKODA pārdošanas rādītāji palielinājušies par 12,7% laika posmā no 2017. gada janvāra līdz decembrim, sasniedzot 207 100 automašīnas (2016. gadā: 183 800 automašīnas). Pagājušā gada pēdējā mēnesī uzņēmuma piegāžu apjoms palielinājies par 5,6%, sasniedzot 14 200 vienības (2016. gada decembrī: 13 400 automašīnas). Ar 95 000 pārdotu vienību 2017. gadā ŠKODA piegādāja par 8,0% vairāk automašīnu savā mītnes tirgū Čehijas Republikā nekā tajā pašā laika posmā pērn (2016. gadā: 88 000 automašīnu). Polijā (66 600 automašīnu; +18,5%), Slovākijā (21 000 automašīnu; +11,4%), Ungārija (12 700 automašīnu; +16,2%), Slovēnija (7 100 automašīnu; +12,7%) un Horvātijā (4 700 automašīnu; +35,7%) Čehijas zīmols uzrādīja spēcīgu divciparu skaitļa izaugsmes rādītāju.
Austrumeiropā, izņemot Krieviju, ŠKODA arī sasniedza ievērojamu izaugsmi visa gada laikā. Ar 41 300 automašīnām ražotājs piegādāja par 17,9% vairāk automašīnu nekā tajā pašā laika posmā pagājušajā gadā (2016. gadā: 35 100 automašīnu). Decembrī zīmols auga par 36,2%, sasniedzot 3 900 piegādes šajā reģionā (2016. gada decembrī: 2 800 automašīnu). Baltijas valstīs (7 400 automašīnu; +13,3%) un Serbijā (6 700 automašīnu; +17,5%), kā arī Ukrainā (6 100 automašīnu; +69,4%) un Bosnijā (1 600 automašīnu; +16,5%) zīmola attīstība bija pozitīva visā gada garumā. Krievijā ŠKODA panāca 12,5% pieaugumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pārdodot 62 300 automašīnas visa gada laikā (2016. gadā: 55 400 automašīnas).
ŠKODA spēcīgākais pārdošanas tirgus pasaulē vēl aizvien ir Ķīna. Šajā reģionā čehu auto ražotāja pārdošanas rādītāji palielinājās par 2,5%, sasniedzot 325 000 vienību 2017. gadā (2016. gadā: 317 100 automašīnu). Decembrī zīmols piegādāja 42 400 automašīnas klientiem, kas ir par 41,8% vairāk nekā tajā pašā mēnesī pagājušajā gadā (2016. gada decembrī: 29 900 automašīnu).
Arī Izraēlā (23 400 automašīnu; +14,5%) un Indijā (17 100 automašīnas; +31,4%) tika panākta pozitīva attīstība kopumā 2017. gadā.
ŠKODA zīmola piegādes 2017. gadā (vienībās, noapaļotas, sašķirotas pa modeļiem; +/- procentos salīdzinot ar 2016. gadu):
ŠKODA OCTAVIA (418 800; -3,9%)
ŠKODA RAPID (211 500; -0,6%)
ŠKODA FABIA (206 500; +2,1%)
ŠKODA SUPERB (150 900; +8,7%) ŠKODA KODIAQ (100 000; – ) ŠKODA YETI (69 500; -27,8%) ŠKODA KAROQ (6 300; – )
ŠKODA CITIGO (pārdod tikai Eiropā: 37 100; -8,8%)
Desmit veiksmīgākie ŠKODA tirgi 2017. gadā
Valsts Piegādes klientiem 2017. gadā
1. Ķīna 325 000
2. Vācija 173 300
3. Čehija 95 000
4. Lielbritānija 80 100
5. Polija 66 600
6. Krievija 62 300
7. Francija 27 300
8. Turcija 25 000
9. Itālija 24 700
10. Austrija 24 300
Foto: Publicitātes attēls