KIA šogad iepazīstinās ar jauno 48V dīzeļa daļējo hibrīdsistēmu

2018. gada otrajā pusē Kia Motors iepazīstinās ar savu pirmo 48V dīzeļa daļējo hibrīdsistēmu. Jaunā EcoDynamics+ piedziņa samazina CO2 emisiju pateicoties elektrībai, ko rada papildu 48 voltu akumulators un palielina iekšdedzes dzinējs, izmantojot jauno MHSG (Mild Hybrid Starter & Generator) vienību.

Saskaņā ar Kia mērķi – radīt inovatīvas automašīnas, kas būtu pieejamas plašam pircēju lokam, EcoDynamics+ daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģija piedāvā pārliecinošu cenas un snieguma attiecību, salīdzinot ar pilna hibrīda piedziņu. Sastāvdaļu kompaktums ļauj šo tehnoloģiju integrēt esošajos transportlīdzekļos un piedziņu konstrukcijās, neietekmējot izmērus un funkcionālismu. Kia daļējās hibrīdsistēmas piedziņa ir veidota tā, lai nemanāmi iekļautos patērētāju dzivesstilā, neprasot pat pieslēgšanos elektriskās strāvas avotam.
Kia Sportage būs pirmais modelis komplektācijā ar jauno dīzeļa daļējo hibrīdsistēmu, tas nonāks pārdošanā jau 2018. gada otrajā pusē. Jaunais, trešās paaudzes Kia Ceed būs otrais no Kia modeļiem, kas ar jauno piedziņas sistēmu tiks piedāvāts no 2019. gada.

Jaunā piedziņas sistēma ir pirmā, kas nāk klajā saskaņā ar Kia elektrifikācijas stratēģiju 2025
48V daļējās hibrīdsistēmas piedziņa ir pirmais pienesums Kia plašākās dzinēju elektrifikācijas stratēģijā. Iepazīstinot ar šo daļējo hibrīdsistēmu, Kia pierāda, ka ir pirmais ražotājs, kas patērētājiem var piedāvāt hibrīda tehnoloģiju, uzlādējamo hibrīdu tehnoloģiju, akumulatora + elektrisko, kā arī 48 V tehnoloģiju visam tā modeļu spektram. Līdz 2025. gadam Kia plāno laist klajā 16 spēkratus ar uzlabotu piedziņu, ieskaitot piecus jaunus hibrīdus, piecus uzlādējamos hibrīdus, piecus ar akumulatoru + elektrību darbināmus auto, kā arī 2020. gadā – jaunu FCEV (Fuel-Cell electric vehicle) auto.

EcoDynamics+ dīzeļa daļējās hibrīdsistēmas dzinējs ļauj Kia piedāvāt tīrākus dīzeļdegvielas motorus. Sistēma darbojas kopā ar Kia SCR (Selective Catalytic Reduction) aktīvo emisijas kontroles tehnoloģiju, samazinot CO2 izmešus par 4% pēc WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) parametriem un pat par 7% pēc NEDC (New European Driving Cycle) mērījumiem. Dīzeļa daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģijas ieviešana dos ieguldījumu zīmola globālajos centienos uzlabot visas automobiļu flotes degvielas patēriņa efektivitāti.

EcoDynamics+ dīzeļa daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģija ar ‘motora’ un ‘ģeneratora’ režīmiem
Kia daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģija ir zīmīga ar kompaktu 0.46 kWh 48 voltu litija jonu akumulatoru un jauno MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator) vienību. Elektroniski kontrolējot MHSG un izmantojot pārveidotāju, sistēma nemanāmi pārslēdzas starp diviem darbības veidiem: ‘motors’ un ‘ģenerators’. Ar siksnu piesaistīta pie dīzeļmotora kloķvārpstām, paātrinājumā MHSG nodrošina līdz pat 10 kW papildu elektrisko jaudu dzinējam ‘motora’ režīmā, samazinot motora slodzi un izmešus. ‘Ģeneratora’ režīmā sistēma sakopo kinētisko enerģiju pārnesuma samazināšanas un bremzēšanas laikā, lietojot to akumulatora uzlādei.

Kā EcoDynamics+ darbojas uz ceļa
Sistēma tika veidota, lai nodrošinātu lielāku iekšdedzes dzinēja efektivitāti uz ceļa, nemanāmi piegādādājot un atjaunojot elektrisko jaudu.

‘Motora’ režīmā akumulators, palielinoties slodzei, nodrošina papildus griezes momentu motoram un vieglu uzrāvienu pie lielāka paātrinājuma vai arī motora atslodzi pie mazāka paatrinājuma. Pie pārnesuma samazināšanas, braucot no kalna vai iebraucot krustojumā, MHSG pārslēdzas uz ‘ģeneratora’ režīmu, atjauno enerģiju no kloķvarpstām un uzlādē akumulatoru braukšanas laikā.

Sistēmu kontrolē uzlabotā ECU (Electronic Control Unit), kas izskaitļo pieejamās enerģijas visefektīvāko pielietojumu un piemēro to, ņemot vērā akumulatora uzlādes līmeni.

Akumulatora enerģija var tikt lietota arī lai nodrošinātu jauno “Moving Stop & Start” funkciju. Ja akumulators ir pietiekami uzlādēts, iekšdedzes dzinējs automātiski izslēdzas pārnesuma samazināšanas un bremzēšanas laikā. MHSG pēc tam var nemanāmi ieslēgt dzinēju jebkurā situācijā, ja autovadītājs nospiež gāzes pedāli.

Tehnoloģiju kompaktums un iespēja integrēt esošajās konstrukcijās
Tehnoloģiju kompaktums nozīmē, ka integrēt EcoDynamics+ daļējo hibridsistēmu esošajos spēkratos ir salīdzinoši vienkārši. Atkarība no automašīnas, 48V akumulators tiks izvietots zem grīdas, minimāli ietekmējot auto funkcionālismu. MHSG tiek integrēts kopā ar dzinēju, pievienojot to ar siksnu kloķvārpstai, tāpēc nav nepieciešamības pārveidot dzinēja nodalījumu.

48V akumulatora DC/DC konvertētājs nodrošina akumulatora pieslēgšanos auto salonā nepieciešamās jaudas nodrošināšanai, būtiski samazinot 12V akumulatora izmēru, kas ir atbildīgs par automašīnas elektronisko palīgierīču darbināšanu. MHSG izmantošana nozīmē arī startera samazināšanu, pielietojot to vien ‘aukstajai’ iedarbināšanai zemas temperatūras apstākļos. Uzlāde no 48V akumulatora palīdz iedarbināt motoru gandrīz jebkuros apstākļos.

Kia EcoDynamics+ dīzeļdegvielas daļējās hibrīdsistēmas dzinējs ir savietojams gan ar manuālo gan automātisko ātrumkārbu, tas var būt piemērojams automašīnās ar priekšējo, aizmugures un četru riteņu piedziņu. Dzinējs var tikt adaptēts arī benzīna motoriem.

Tuvākajos mēnešos Kia nāks klajā ar detalizētāku izklāstu par jauno daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģiju.

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.