Jaunais “Jeep Wrangler”: bezkompromisu piedzīvojumu partneris (+ FOTO)

“Jeep Wrangler” ir viens no piemēriem, kādēļ šī ražotāja nosaukums ir kļuvis par vispārlietojamu vārdu, kas nozīmē automašīnas virsbūves tipu – džipu. Tā ir automašīna, kas spēj apmierināt gandrīz visas bezceļu entuziasta cerības un nogādāt līdz visnesasniedzamākajām vietām.

Kopā ar ceturtās paaudzes “Wrangler” ražotājs pāršķir jaunu lapu – “Jeep” šeit nozīmē ne tikai nepārspējamu caurgājību, bet arī lielisku dinamiku un komfortu.

“Jeep Wrangler” saglabā svarīgākās sava priekšgājēja iezīmes – bezkompromisu caurgājību un īpašu izskatu. Tāpat papildināts ar jaunākajām ražotāja tehnoloģijām. Tagad tā ir – sevišķi droša un komfortabla, ikdienas lietošanai piemērota automašīna un vienlaikus – lielisks piedzīvojumu partneris, kas garantē tikai pašus labākos iespaidus”, – saka “Jeep” pārstāvja Latvijā SIA “Autobrava”  direktors Ruslans Vlasjuks.

Praktiskums bezceļos – pirmajā vietā

Jaunais ceturtās paaudzes “Jeep Wrangler” ir īpašs ne vien pilsētas ielās, bet arī bezceļu džipu sabiedrībā. Tas ir uzticams tradīcijām un ārpusē saglabājas nesajaucams ar nevienu citu – ovālas formas priekšējie lukturi un trapeces formas riteņu arkas ir īpašās “Wrangler” iezīmes.

“Wrangler” ir rāmja konstrukcijas visurgājēji. Tie tiek piedāvāti ar trīs iekārtas līmeņiem: “Sport”, “Sahara” un “Rubicon”. Visi tie tiek komponēti ar divu vai četru durvju virsbūvi, bet “Sahara” versija var būt uzlabota ar īpašo “Overland” paketi ar 18 collu diametra alumīnija diskiem, virsbūves krāsā nokrāsotām radiatora restītēm un citiem aksesuāriem.

Priekšējais stikls ir nedaudz paliekts autovadītāja virzienā – tā tiek uzlabota aerodinamika braucot ārpus pilsētas. Bezceļos tas pats priekšējais stikls ir ne mazāk praktisks – pateicoties speciāliem stiprinājumiem, to iespējams nolaist ļoti ātri un vienkārši. Tā rāmis tagad savieno abus priekšējos stieņus un paliek vietā pat noliecot stiklu.

Ērtums bezceļos ar to nebeidzas. Jaunajā “Wrangler” ir iemontētas sevišķi vieglas un izturīgas alumīnija durvis, kuras iespējams ātri izņemt un var braukt bez tām.

“Wrangler” ir ne vien džips, bet arī kabriolets. Klienti var izvēlēties pat trīs jumta konfigurācijas: pavisam jauno “Sky One-Touch” iespējams atsegt ar vienas pogas piespiešanu, “Zipperless Premium Sunrider” – ar rokām atsedzams, mīksta auduma jumts un “Freedom Top” – noņemams, trīs daļu cietais jumts.

Vēl ideālāka “4×4” sistēma

Jaunais “Jeep Wrangler” ir paraugs tam, ko ir izdevies sasniegt 75 gadus pilnveidojot četru dzinējratu sistēmu. Ceturtās paaudzes leģendārajā džipā tiek montētas divu veidu “4×4” sistēmas: “Command-Trac” ir standarta “Sport” un “Sahara” iekārtā, bet “Rock-Trac” – “Rubicon”. Abām sistēmām ir jauna “Select-Trac” sistēma, kas paredzēta pastāvīgai uz priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem padodamā griezes momenta vērošanai un regulēšanai.

“Command-Trac” sistēmā ir standarta un palēninātais pārnesums, kura pārnešanas attiecība – 2,72:1. Priekšējā un galējā ass – sevišķi izturīgas un uzticamas, ražotas speciālistu augstu vērtētajā uzņēmumā “Dana”. Galējās ass pārnesums – 3,73 ar dīzeļdzinēju un 3,45 – ar benzīna.

Pati sistēma darbojas četros režīmos: “2H” (divi dzinējriteņi), “4H AUTO” (automātiskā griezes momenta sadale starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem), “4H Part-Time” (griezes moments tiek sadalīts vienādi priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem) un “4L” (četri pastāvīgi dzenami riteņi ar palēninātu pārnesumu). Pārslēgt sistēmas no “2H” uz “4H” un otrādi iespējams braucot ar ātrumu līdz 72 km/h. Palēnināta pārnesuma režīmu “4L” iespējams ieslēgt tikai automašīnai stāvot.

Jaunajā “Wrangler” ir arī “Trac-Lok” galējā diferenciāļa bloķēšanas iespēja, kas sniedz vairāk saķeres, braucot pa smilti, grunti, sniegu vai ledu.

Tāpat ikvienam “Wrangler” ir “Trail Rated” zīme. Tā nozīmē, ka katrs modelis tika pārbaudīts pie sevišķi sarežģītiem apstākļiem un var pieveikt 76 cm dziļu braslu, tā atstarpe ir vismaz 25 cm, vilkšanas jauda (2 durvju modelim) – 1 500 kg, bet 4 durvju – 2 500 kg.

“Rubicon” – cita spēles līga bezceļos

“Jeep Wrangler Rubicon” modeļi ir pilnīgi bezceļu ekstrēmisti. Palēnināta pārnesuma pārnešanas attiecība garantē lēnu braukšanu pat ļoti sarežģītos apstākļos – šeit tā ir 4,0:1. Priekšējā un galējā ass – sevišķi izturīgas “Dana 44”, bet “Tur-Lok” sistēma ļauj bloķēt, gan galējo, gan priekšējo diferenciāli un pieveikt pašus vissarežģītākos bezceļus. Standarta priekšējās un aizmugurējās ass attiecība – 3,73 modeļiem ar dīzeļdzinējiem un 4,1 – ar benzīna.

Priekšējie “Wrangler” riteņi ir savienoti ar stabilizatoru – tas garantē lielāku automašīnas stabilitāti dažādās situācijās un ierobežo riteņa gaitu. Tādēļ, nonākot situācijās, kad nepieciešama lielāka, nekā standarta riteņa gaita, autovadītāji elektroniskā veidā var atvienot priekšējo stabilizatoru.

Jebkura visurgājēja spējas bezceļos vislabāk atspoguļo viens skaitlis – visu automašīnas reduktoru un pārnesumkārbas pārnesuma attiecību reizinājums, angļu valodā “crawl ratio”. “Jeep Wrangler Rubicon” šī attiecība ar benzīna dzinēju ir par 77,2:1, bet ar dīzeļdzinēju – 70,3:1. “Jeep” šeit novelk jaunu robežu, kuru citiem sasniegt nebūs viegli.

Montējamas jaunākās tehnoloģijas

Lai arī “Wrangler” ir džips, kas radīts piedzīvojumiem bezceļos, tajā ir samontētas jaunākās ražotāja tehnoloģijas: pilnībā jauni turbokompresoru dīzeļa 2,2 litru “MultiJet II” un benzīna 2,0 l dzinēji tiks sapāroti kopā ar 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Tā garantē ne vien lieliskas īpašības bezceļos, bet arī augstu komforta līmeni, braucot ar lielāku ātrumu.

Dīzeļdzinējs sasniedz 200 ZS un 450 Nm – tādu efektivitāti palīdz iegūt degvielas izsmidzināšanas “Common Rail” sistēma, kas sasniedz 2 000 bar spiedienu maiņģeometrijas turbokompresors. Tas atbilst augstākajiem ekoloģijas “Euro 6d” standartiem. Benzīna 2,0 l dzinējs sasniedz 265 ZS un 400 Nm.

Interjers tāpat bagāts ar jaunumiem. Centrālajā konsolē visu “Wrangler” standarta iekārtu līmeņos montējams 7 collu diametra skārienjutīgs ekrāns. Daudzas funkcijas tajā iespējams pārvaldīt ar jaunāko “UconnectTM” sistēmu, bet viedtālruņus pieslēgt izmantojot “Apple CarPlay” un “Android Auto” programmu.

Zem lielas izšķirtspējas ekrāniem samontētas klimata un skaņas kontroles pogas, 12V un USB savienojumi. Papildus iespējams pasūtīt arī 230V savienojumu un daudzas citas komforta sistēmas.

Drošības sfēra – viena no vissvarīgākajām jaunajā “Wrangler”. Tajā ir daudz aktīvu un pasīvu drošības sistēmu, kā aklās zonas vērošanas sistēma, novietošanas asistenti, aizmugurējā skata kamera vai četri, jau standarta iekārtā esoši, gaisa spilveni.

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.