Opel ar savu jauno zīmola konceptauto sniedz ieskatu zīmola nākotnē.
Tā nosaukums: Opel GT X Experimental – drosmīgs, 4,06 metrus garš, piecdurvju, pilnībā elektrisks kompaktais SUV ar kupejas izskatu un pilns ar novatoriskām idejām. GT X Experimental iemieso Opel vērtības un vīziju, kā arī sniedz ieskatu Opel modeļu nākotnē. Uzņēmums stratēģiskā PACE! plāna prezentācijas laikā pagājušā gada novembrī jau bija paziņojis, ka tas vēl vairāk noslīpēs savu profilu. GT X Experimental ir pirmais praktiskais šī procesa rezultāts.
“Ar mūsu PACE! plānu mums ir ļoti skaidra vīzija par to, kā mēs vēlamies radīt veiksmīgu Opel nākotni. Spēcīgai zīmola identitātei, ko nosaka mūsu vērtības – vācu, pieejams, aizraujošs – ir neatņemama loma mūsu ceļā uz ilgtspējīgiem panākumiem. Mūsu zīmola koncepts parāda, kā nākotnē šīs vērtības iedzīvosies mūsu produktos. Mūsu inženiertehniskās un dizaina grupas ir to lieliski realizējušas Opel GT X Experimental. Tas sniedz skaidru priekšstatu par to, kādu mēs Opel redzam mobilitātes nākotni,” saka Mihaels Lohšellers.
Tehnisko inovāciju demokratizācija stiprina Opel jaunatklājēja garu
Koncepta izstrādes laikā Opel sāka plašu un intensīvu pārdomu procesu par zīmola vērtībām. Opel ir 156 gadus senas tradīcijas, kas sākās ar šujmašīnu ražošanu, vēlāk ar velosipēdu ražošanu un turpinās ar nu jau gandrīz 120 gadus ilgo automobiļu ražošanu – tas ir veicinājis pastāvīgu apņemšanos radīt visiem pieejamas, aizraujošas un atbilstošas novatoriskas tehnoloģijas. Vēsturiski īpašo “Opel ceļu” var aprakstīt ar šīm trim vērtībām: vācu, pieejams un aizraujošs. Nākotnē Opel vēlas izteikt sevi šo vērtību modernā un pozitīvā izteiksmē: Opel “jaunais vāciskums” izmanto labāko no Vācijas tradicionālajām vērtībām – lieliskas inženierzinātnes, precīza produktu izstrāde, fokuss uz funkcionalitāti, kvalitāti un uzticamību – un papildina tās ar emocionālu siltumu un atvērtību. Jaunais GT X Experimental, ko iedvesmojis šis novatoriskais Opel gars, demonstrē zīmola bagātīgā vēsturiskā mantojuma būtību un sola aizraujošu nākotni. Tas apvieno vācu autobūvi, precizitāti un kvalitāti ar nākotnes inovācijām – tā sniedzot ieskatu, kādi būs Opel modeļi 2020. gadu vidū: ar drosmīgu un “tīru” dizainu, tomēr ļoti pieejami un vērsti uz klienta vajadzībām.
Opel ir nolēmis iemiesot savu nākotnes automašīnas vīziju kompaktā SUV, kura garums ir tikai 4 063 mm (garenbāze: 2625 mm, platums: 1830 mm, augstums, ieskaitot antenu: 1528 mm). Šobrīd SUV ir tirgū vispopulārākie transportlīdzekļi un Opel vēlas tos padarīt vēl pievilcīgākus plašākai sabiedrībai. Bet, lai to panāktu, apvidus automobiļiem ir jākļūst vēl efektīvākiem nekā jebkad agrāk. Tāpēc Opel GT X Experimental ir veidots uz viegla svara konstrukcijas, samazinātas bāzes, tam ir 17 collu riteņi, kas optiski izskatās daudz lielāki – tādējādi gan palielina braukšanas komfortu, gan izskatās efektīgi. Saskaņā ar PACE! plāna solījumu, ka Opel līdz 2024. gadam piedāvās elektrificētu versiju visiem modeļiem, GT X Experimental ir pilnībā elektrisks transportlīdzeklis. GT X Experimental nesola pilnīgi autonomu braukšanu. Tomēr tam ir 3. līmeņa autonomās braukšanas funkcijas – tas nozīmē, ka tas ir spējīgs veikt visus braukšanas uzdevumus, bet vadītājam ir jābūt iespējai iejaukties.
Tīrs un drosmīgs: tas ir Opel nākotnes dizains
GT X Experimental piedāvā modernas tehnoloģijas ar izsmalcinātu vienkāršību. Dizaina nodaļas viceprezidents Marks Adamss un viņa komanda ir izstrādājuši veselu filozofiju Opel specifiskajam vācu dizainam, kas apvieno tīrību detaļās ar emocionālu drosmi. GT X Experimental katra ierastā funkcija, katrs automašīnas modulis tika izvērtēts, lai sasniegtu dizaina tīrību, atsakoties no visiem nevajadzīgajiem dizaina elementiem. Tas ir tas, ko dizaina komanda sauc par “vizuālo detoksikāciju”.
Opel GT X Experimental virsbūvei ir drosmīgas proporcijas, kas apvienotas ar skaisti strukturētām, tīri plūstošām virsmām. Tā spēcīgo siluetu akcentē drosmīga grafiskā josla, kas atdala augšējo un apakšējo daļu. Apakšējā daļa ir nokrāsota gaiši pelēkā krāsā, un visa augšējā daļa, ieskaitot motora pārsegu, stiklu un jumtu, ir gandrīz melnā, nakts zilā krāsā. Starp tām ir Opel raksturīgais dzeltenais akcents, kas plūst caur automašīnu, lai piešķirtu tai struktūru un dinamiku. Šī krāsu palete atkārto Opel tradicionālo pelēko / melno / dzelteno krāsu, bet pārprofilē to, lai radītu jaunu mūsdienīgu sajūtu. GT X Experimental nodrošina pasažieriem plašu, netraucētu piekļuvi, pateicoties pretēji veramām aizmugurējām durvīm un to atvērumu līdz pat 90 grādu leņķim. Lielais panorāmas priekšējais stikls / jumts sniedzas līdz pat aizmugures sēdekļiem, uzlabojot SUV salona apgaismojumu un sniedzot plašuma sajūtu.
Opel dizaineri līdz minimumam ir samazinājuši arī tradicionālās, tā saucamās “griezuma līnijas” virsbūvē, kas nepieciešamas dažādām atveramajām daļām, piemēram, durvīm un dzinēja pārsegam. Visu durvju augšējā griezuma līnija ir apslēpta ar dzelteno akcentu, un aizmugurējo durvju līnija pāriet bagāžnieka vākā. Turklāt dizaineri apzināti ir atteikušies no ierastajiem elementiem, piemēram, durvju rokturiem un ārējiem spoguļiem. Tā vietā virsbūve liekas kā gluds audekls, kas apkļaujas apkārt pārsteidzošām detaļām, piemēram, mazām kamerām, kas iestrādātas dzeltenajā grafiskajā līnijā dzinēja pārsega sānos un aizstāj tradicionālos ārējos spoguļus.
Lai līdzsvarotu šo vizuālo detoksikāciju, dažas grafiskas detaļas GT X Experimental izskatu padara aizraujošāku. Zem loga līnijas uz vadītāja puses sānu aizmugurējām durvīm ir iegravēti apcirsti trīsstūri: vienā no tiem iestrādāts neliels, sešstūrains LED ekrāns, kas rāda akumulatora uzlādes līmeni. 17 collu riteņi izskatās daudz lielāki, pateicoties robustiem gumijas pārsegumiem, kas turpinās arī uz diska, lai vizuāli palielinātu tumši zilo riepu izmēru. Dzeltenās grafiskās līnijas uz diska sasaucas ar virsbūves dzelteno akcentu un ieskauj elektronisko Opel zibens emblēmu, kas, neatkarīgi no riteņa griešanās, vienmēr ir stacionāra. Un, lai uzsvērtu automašīnas SUV raksturu, aizsargājoša apšuvuma apdare ap apakšējo virsbūves daļu pastiprina GT X Experimental pamatīgo, stingro stāju un izturīgo izskatu.
“Opel GT X Experimental iemieso mūsu galvenās zīmola vērtības – vācu, pieejams, aizraujošs. Tas ir “sasniedzams” koncepts ar ko cilvēki var identificēties. Tas pārliecinoši apvieno tīra and drosmīga dizaina izpildi ar progresīvām tehnoloģijām, kas atvieglo dzīvi. Ir skaidrs, ka šis transportlīdzeklis parāda zīmola aizraujošo nākotni,” saka Marks Adamss.
“Opel Kompass” un “Opel Vizor” sniedz jaunu vizuālo identitāti nākotnes Opel modeļiem
GT X Experimental pirmoreiz atklāj jauno vadmotīvu nākotnes Opel modeļu priekšējai un aizmugures daļai: “Opel Kompass” izkārto dizaina elementus pa divām asīm, kas krustojas Opel zibens vidū. Leģendārā zīmola emblēma kļūst par galveno objektu. Vertikālo asi nosaka dzinēja pārsega šķautne, kas turpinās arī zem emblēmas. Dienas gaitas gaismām raksturīgā spārnu forma, kas tiks saglabāta arī visos nākamajos Opel modeļos, simbolizē horizontālo asi. Šī dizaina pieeja ir atspoguļota arī aizmugures dizainā un parāda “Opel Kompasu” tā tīrākajā formā: zibens vidū savieno arī spārnu formas aizmugurējo lukturu horizontālo līniju ar vertikālu līniju, kas stiepjas no jumta antenas līdz izteiktajai šķautnei bamperī.
Turpinot “Opel Kompasa” tēmu, saskaņā ar pieeju, kā veidot vistīrāko iespējamo dizainu, Opel dizaineri ir radījuši arī jaunu Opel seju, kas pauž uzņēmuma jaunatklājēja garu – “Opel Vizor”. Tas ir atsevišķs modulis, kas apvieno visas augstās tehnoloģijas un zīmola elementus, piemēram, LED emblēmu, kas parāda automašīnas darbības stāvokli, izgaismojoties dažādās krāsas, LED matricas lukturus, spārnu formas dienas gaitas lukturus kā arī visas palīdzības sistēmu kameras un sensorus, kā arī autonomās braukšanas funkcijas, kas paslēptas zem tumši tonēta orgstikla. Elegantais modulis izstiepjas pāri automašīnas priekšpusei tieši zem motora pārsega. Jaunais, atšķirīgais “Opel Vizor” kļūs par galveno dizaina elementu visiem Opel modeļiem vēlāk 2020. gados.
Salons ap “Pure Panel”: Vizuālā un digitālā detoksikācija relaksējošai oāzei
Opel GT X Experimental plašais interjers seko tiem pašiem principiem par vizuālo un digitālo detoksikāciju. Tīrā dizaina salons, ko ieskauj panorāmas vējstikls / jumts un nepārtrauktais sānu logs, maskē jauninājumus, ko tas sevī ietver. Interjera galvenais objekts ir instrumentu panelis, kas iekļauts modulī, kas imitē Opel “Vizor” – saukts par “Pure Panel”. Viens plats ekrāns sveic vadītāju un parāda, kā nākotnē varētu atteikties no daudzajiem ekrāniem, pogām un vadības ierīcēm, kas bieži vien ir redzamas mūsdienās ražotajos transportlīdzekļos. “Pure Panel”, novēršot visus vizuāli traucējošos elementus, ļauj vadītājam piekļūt visjaunākajām tehnoloģijām un iegūt nepieciešamo informāciju. Interjera dizaina tīrību var redzēt arī ventilācijas atveru atjautīgajā novietojumā. Tās ir paslēptas aiz ekrāniem, nodrošinot tīras virsmas. “Pure Panel” arī parāda, kā Opel ļauj tehnoloģijām vienkāršot klientu dzīvi. Divos ekrānos, kas izvietoti priekšējā paneļa kreisajā un labajā pusē, ir redzami sānu skati, kurus uztver nelielas kameras. Arī stūres rata dizains ir vienkāršots, bet tā centrālais modulis atkārto Opel “Vizor” formu. Un tāpat kā uz riteņiem, Opel zibens logotips paliek centrā nemainīgā pozīcijā neatkarīgi no stūres stāvokļa.
Šī tīrā augsto tehnoloģiju pieeja vijas cauri visam interjeram. Piemēram, četri sēdekļi izskatās peldoši gaisā, bet noņemamie skaļruņi, kas piestiprināti pie galvas balstiem, ļauj izmantot tos arī ārpus automašīnas. Grafiskās detaļas izceļ arī dizaina tīrību interjerā: apcirstā trijstūra tēma tiek atkārtota uz sēdekļa atzveltnēm un gāzes un bremžu pedāļiem.
Opel konceptauto rāda Opel nākotni jau vairāk kā 50 gadus
GT X Experimental nosaukums atgādina Opel novatorisko konceptauto – 1965. gada Experimental GT – pieejamu kupeju, kas arī bija pirmais automašīnu ražotāja radītais konceptauto Eiropā. Pievienotais X uzsver Opel plānu turpināt attīstīt savu ceļu SUV tirgū: 40% no visām Opel automašīnām, kas tiks pārdotas 2021. gadā, būs krosoveri.
Vairākas desmitgades Opel ir izmantojis konceptauto, lai ieskicētu savu nākotni. Lielākā daļa konceptauto nekad nebija paredzēti tālākai ražošanai, bet tie ļāva zīmolam noteikt nākamo modeļu pamatprincipus. Šajā sakarā trīs jaunākie Opel konceptauto demonstrē skaidru saskanību ar zīmola attīstību. 2013. gada Monza konceptauto atspoguļoja Opel centienus panākt lielāku efektivitāti (viegls svars, aprīkojums, dzinēji) un šīs efektivitātes izteiksmi gludajā dizainā. 2016. gada GT Concept uzrādīja efektivitāti nākamajā līmenī, izstrādājot pamatjēdzienus par pieejamību, vienkāršību un skaidrību. Šobrīd GT X Experimental ir tos pacēlis nākamajā līmenī, un tā filozofija, kuras pamatā ir zīmola vērtības – vācu, pieejams, aizraujošs – tiek izteikta tīrā un drosmīgā dizainā.
Foto: Publicitātes attēls