Vācijas autobūves kompānija Mercedes-Benz prezentējusi savu pirmo elektriskās piedziņas krosoveru EQC, kas kļūst par apakšzīmola EQ pirmo pārstāvi.
EQ zīmols apvienos markas videi draudzīgos modeļus, par kura pirmo pārstāvi kļūst pilnībā elektriskais krosovers EQC. Automobilis ir 4761 mm garš, 1884 mm plats, 1624 mm augsts un apveltīts ar 2873 mm riteņu garenbāzi. Tādejādi EQC ir 105 mm garāks, 6 mm šaurāks un 15 mm zemāks par krosoveru GLC. Riteņu bāze abiem vienāda, taču „elektriķis” sver gandrīz pustonnu vairāk nekā 2,42 tonnas smagais GLC topmodelis GLC 63 S.
Elektriskais krosovers aprīkots ar diviem elektromotoriem – pa vienam pie priekšējās un aizmugures ass. Abu agregātu kopējā jauda 408 Zs, bet griezes moments – 765 Nm. Enerģiju tie saņem no 650 kg smagā 80 kWh litiju-jonu akumulatora, kas iebūvēts starp abām asīm.
Ražotāja dati liecina, ka 100 km/h automobilis sasniedz 5,1 sekundes laikā, bet maksimālais ātrums ir 180 km/h – elektroniski ierobežots. Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru EQC spēs veikt aptuveni 450 km, bet uzlādes laiks ir atkarīgs no izvēlētās iekārtas – atkarībā no tās tipa un jaudas 40 minūšu laikā strāvas krājumus varēs atjaunot par 10-80 procentiem. Mercedes norāda, ka enerģijas patēriņš ir 22,2 kilovatstundas uz 100 km.
Automobilis aprīkots ar enerģijas rekuperācijas sistēmu, kuras intensitātes līmeni (no 1 līdz 5) maina ar stūres sviru palīdzību, turklāt elektronika vadītājam ieteiks visefektīvāko pārvietošanās manieri, balstoties uz navigācijas datiem. Piemēram, vadītājam tiks ieteikts atlaist akseleratora pedāli, ja sagaidāms, ka ceļš drīzumā sāks iet uz leju.
EQC iegūs arī MBUX multimediju sistēmu ar balss vadību, elektronisko mērinstrumentu paneli, klimatkontroles sistēmas attālinātās vadības funkciju un uzlādēšanas iespēju no praktiski visām uzlādes stacijām neatkarīgi no to piederības katrai konkrētai kompānijai. Šim nolūkam plāno izmantot kopējo kontu sistēmā Mercedes Charge, kas ļaus norēķināties ar visu uzlādes staciju īpašniekiem.
EQC akumulatorus varēs uzlādēt arī jaunajā ātrās uzlādes staciju tīklā IONITY, ko Daimler veido kopā ar BMW, Ford, Volkswagen, Audi un Porsche un, kas jau līdz 2020.gadam sola aptuveni 400 staciju visā Eiropā. Turklāt ražotājs sagatavojis arī uzlādēšanas iekārtu, ko katrs EQC īpašnieks varēs izmantot savās mājās.
Mercedes-Benz EQC ražošanas līniju iekārto Brēmenē – rūpnīcā, kas izlaiž arī Mercedes C-klasi un krosoveru GLC. EQC sērijveida ražošana sāksies nākamgad.
Foto: Publicitātes attēls