Speciālā pasākumā Telavivā čehu kompānija Škoda prezentējusi jauno hečbeku Scala, kas ražotāja modeļu piedāvājumā nomaina liftbeku Rapid Spaceback.
Pēc gabarītiem Škoda Scala pārspēj ne tikai jau pieminēto Spaceback, bet arī Volkswagen Golf 7. Scala garums ir 4362 mm (par 107 mm vairāk nekā Golf), bet riteņu bāze sasniedz 2649 mm (par 12 mm vairāk). Arī bagāžas nodalījums ir lielāks nekā Golf un Spaceback – tā tilpums 467/1410 litri.
Lai gan pēc izmēriem Scala atbilst Golf klasei, tā pamatā ir MQB-A0 platforma, ko izmanto, piemēram, Volkswagen Polo. Tas ir vienkāršāks risinājums nekā modernākā MQB arhitektūra (VW Golf, Seat Leon, Audi A3 u.c.), tādēļ konstrukcijā būs tikai pusatkarīgā piekare aizmugurē, bet piedziņa – tikai uz priekšējiem riteņiem.
Scala pieejams ciparu mērinstrumentu panelis ar 10,25 collu ekrānu, kas pēc ražotāja apgalvojuma ir lielākais, kāds šobrīd pieejams kompaktklases modeļiem. Hečbeks komplektēts ar jaunāko multimediju sistēmu, kurai ir 9,2 collu ekrāns un visi atjauninājumi automātiski lejupielādējas no tīmekļa (Škoda modeļiem pirmoreiz).
Dažas automobiļa funkcijas varēs pārvaldīt ar viedtālruņa lietotnes palīdzību, bet iebūvētais eSIM mikročips ļauj piekļūt ātras darbības internetam ar LTE tīklu atbalstu.
Scala motoru piedāvājumā pieci agregāti. Bāzes versijai tiks iebūvēts trīscilindru 95 Zs vienlitra benzīna motors, kas strādās tandēmā ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, vēl viens benzīna agregāts ar šādu darba tilpumu attīstīs 115 Zs, bet gammas virsotnē būs 1,5 litru četrcilindru turbo motors ar 150 Zs.
Dīzeļdzinējus pārstāvēs 1,6 litru 115 Zs (250 Nm) agregāts. Visi Scala motori, izņemot bāzes agregātu, var darboties kombinācijā ar sešpakāpju mehānisko vai septiņu pakāpju robotizēto transmisiju.
Kā alternatīva uzskaitītajiem motoriem tiek piedāvāts 1,0 litru G-TEC agregāts, kas var izmantot dabasgāzi un benzīnu. Šis motors komplektēts ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.
Foto: Ekrānšāviņš