Volkswagen vēlējies Audi A4 jaunās paaudzes modeli pārcelt uz MQB platformu (VW Golf, Seat Leon, Škoda Octavia), taču par laimi modeļa faniem, tāds lēmums ir atcelts.
Interesantu rakstu savā interneta vietnē izvietojis vācu izdevums de.motor1.com, kas atsaucoties uz avotiem no “Magazine” vēsta par Volkswagen koncerna stratēģiju, kas uzņēmumam ļautu ietaupīt aptuveni vienu miljardu eiro, taču, neapšaubāmi pazeminātu modeļa statusu.
A4 ir Audi kompānijas visvairāk pieprasītais modelis, kas kopš savas pirmās paaudzes pārdots jau vairāk nekā 7,5 miljonu eksemplāru lielā skaitā. Nākošā paaudze ieradīsies 2022. vai 2023.gadā un tiks radīta uz MLB platformas – tāpat kā agrāk. Taču modeļa fani pat nenojauš, ka viss varēja izvērsties citādi.
Dīzeļgeitas skandāla apogejā, saņemot arvien jaunus miljoniem vērtus pieprasījumus par naudas kompensācijām, Volkswagen vajadzēja nopietni pārdomāt savu tuvāko gadu stratēģiju. Viens no ierosinājumiem bija Audi A4 pārcelšana no MLB platformas ar gareniski novietoto motoru uz daudz vienkāršāko un universālāko MQB platformu, kas koncernam ļautu ietaupīt vismaz vienu miljardu eiro.
Par laimi tas nenotiks un Audi fani uz citiem Volkswagen brāļiem joprojām varēs noraudzīties “no augšas”, baudot savu Premium markas statusu. Vēl vairāk – jaunais modelis, kas jau tiek izstrādāts pilnā sparā un pazīstams ar rūpnīcas indeksu B10, esot tik iespaidīgs, ka pat savās aprindās izpelnoties “pastāvīgas ovācijas”.
Atbildīgās amatpersonas par B10 vēl daudz nerunā, vien piemin, ka tas saglabās īsās virsbūves pārkares, vizuāli atgādinās saīsinātu un sportiskāku A6, kā arī iegūs “vairāk gaļas (lasi: jaudas) starp priekšējo buferi un vējstiklu”.
Bez taupīšanas Audi tomēr neiztiks, kas varētu kļūt liktenīgi vairākiem uz A4 bāzes radītiem modeļiem. Tā saskaņā ar informācijas avotu, jauno paaudzi varētu nepiedzīvot A5, A5 Sportback un A5 Cabriolet, ko uzņēmums varētu upurēt kopā ar izmēros lielāko A7 Sportback. Iespējams, A5 un A7 varētu saplūst, veidojot vienu atsevišķu piecdurvju modeli, taču oficiālas informācijas par to vēl nav. Arī A8 pozīcijas esot sašūpojušās, lai gan maz ticams, ka Audi atteiksies no sava flagmaņa – tā vietu, pēc izdevuma Magazine informācijas, esot gatavs ieņemt jauns flagmanis A9, kas tiktu radīts uz elektriskas platformas un iegūtu e-tron Grand Coupe līdzinieku.
Foto: Ekrānbilde