Toyota parāda ūdeņraža auto Mirai otrās paaudzes konceptu (+ FOTO)

Toyota turpina ceļu uz ūdeņraža mobilitātes nākotni ar otrās paaudzes Mirai konceptu Tokijas autoizstādē

2014. gadā Toyota kļuva par globālu pionieri, iepazīstinot pasauli ar ūdeņraža piedziņas Mirai sedanu. Uzņēmums gatavojas modernā nulles emisiju degvielas šūnu elektriskā automobiļa (FCEV) tehnoloģiju pacelt jaunā līmenī un piedāvā priekšskatīt otrās paaudzes Mirai speciālā ekspozīcijā 2019. gada Tokijas automobiļu izstādē.

Pašreizējais Mirai ir kalpojis kā katalizators, veicinot globālo apzināšanos par to, kā varētu tikt sasniegta tīra un ilgtspējīga nākotnes ūdeņraža sabiedrība. Tas ir tehniski izsmalcināts, tomēr nepārprotami praktisks automobilis ar nobraucamo attālumu apmēram 500 km, dažās minūtēs viegli uzpildāms, un tā emisija ir tīrs ūdens. Kopš izlaides ir pārdoti aptuveni 10 000 automobiļu, un vienlaikus Toyota ir aktīvi atbalstījuši ūdeņraža degvielas infrastruktūras izstrādi galvenajos tirgos visā pasaulē.

Tas ir bijis tikai sākums: Tokijas automobiļu izstādē Toyota piedāvāja agrīnu ieskatu uzlabojumos, kas tiek ieviesti jaunajā Mirai, – gan tehniskās izcilības, gan dinamiskas veiktspējas un iekārojama dizaina jomās.

Ar plānoto atklāšanu 2020. gadā sākotnēji Japānā, Ziemeļamerikā un Eiropā, jaunais Mirai būs daudz vairāk nekā tikai eko-automobilis, pierādot, ka FCEV tehnoloģija nav šķērslis radīt automobili, kas sniedz braukšanas gandarījumu un ir patīkams skatienam.

Efektivitāte joprojām ir izšķirošs nosacījums, un Toyota mērķis ir par 30% palielināt Mirai nobraucamo attālumu, ieviešot uzlabojumus degvielas šūnu sistēmā un izmantojot lielākas ūdeņraža degvielas tvertnes.

Jošikazu Tanaka (Yoshikazu Tanaka), jaunā Mirai galvenais inženieris, saka: “Mūsu mērķis bija radīt automobili, ar kuru klienti vēlētos braukt visu laiku, automobili, kam piemīt emocionāls un pievilcīgs dizains un tik dinamiska un atsaucīga veiktspēja, kas liek klienta lūpām smaidīt.

Es vēlos, lai klienti teiktu: “Es izvēlējos Mirai ne tikai tāpēc, ka tas ir FCEV, bet tāpēc, ka es vienkārši gribēju šo automobili, un sagadīšanās pēc tas ir arī FCEV.” Mēs turpināsim izstrādi, koncentrējoties uz šīm sajūtām, un ceram, ka ar jauno Mirai mēs kļūsim par līderiem, palīdzot īstenot ūdeņraža enerģijas sabiedrību.”

Jaunā Mirai acumirklīgais pirmais iespaids ir tā eksterjera dizains ar zemajām līnijām, elegantajām proporcijām, gludo, rūpīgi nostrādāto virsbūvi un lielajiem 20 collu diskiem, kas kopā rada jaudīgu un izteiksmīgu izskatu. Ekspozīcijas automobilis tiks prezentēts speciāli izstrādātā jaunā zilā krāsā, kas krāsota vairākos slāņos, sasniedzot izcilu mirdzumu un krāsas dziļumu.

Salons tiek piedāvāts kā vienkārša, moderna telpa ar siltu un ērtu gaisotni, kas papildina automobiļa sniegtās sajūtas – ka ar to pārvietoties ir patiess prieks. Svarīgākais aprīkojums ir 12,3 collu centrālais displejs un mērinstrumentu panelis, kas gluži vai ieskauj vadītāju. Platforma un atjautīgā komplektācija ļauj nodrošināt piecas sēdvietas pašreizējā Mirai četru sēdvietu vietā.

Viena no priekšrocībām, ko sniedza iespēja jauno Mirai konstruēt uz Toyota jaunākās aizmugures piedziņas modulārās platformas, bija brīvība radīt vēl emocionālāku un skatienus piesaistošu dizainu, kā arī iespēja izmantot dažādas spēka piedziņas – tostarp ūdeņraža degvielas šūnu piedziņu. Tas jaunajam Mirai nodrošināja vēl stingrāku virsbūvi, kas savukārt uzlabo manevrētspēju un atsaucīgumu, un zemāku smaguma centru, kas vadāmību padara izveicīgāku un vēl baudāmāku.

Neskaitot potenciālā nobraucamā attāluma palielinājumu, degvielas šūnu sistēmas veiktspējas uzlabojumi jaunajam Mirai dāvā vēl lineārāku un vienmērīgāku reakciju, uzsākot braukšanu, un elegantas sajūtas brauciena laikā, vadītāja darbībām ar droseli harmonizējot ar automobiļa paātrinājumu. Uz līkumotiem ceļiem vadāmība ir viegla un vienkārša, bet uz šosejas brauciens jebkurā ātrumā sniegs nepārspējamu jaudas izjūtu.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.