Vācietis Hansjergs Gemmingens kļuvis par pirmo cilvēku pasaulē, kurš ar elektromobili nobraucis 1 miljonu kilometru.
1 miljons kilometru ir liels sasniegums pat ar benzīnu vai dīzeļdegvielu darbināmai automašīnai, kur nu vēl elektromobilim, kas jālādē ik pēc dažiem simtiem kilometru. Neraugoties uz to, vācietim Hansjergam Gemmingenam tas izdevies ar 2013.gadā iegādātu Tesla Model S. Šajā laikā nācies vairākkārt nomainīt akumulatoru un elektromotorus (visi garantijas remonts).
Īpašnieks pastāstījis, ka pirmais akumulators nokalpojis 290 000 km, otrs – 250 000 km, bet ar trešo nobraukti jau 460 000 km un atlikusī kapacitāte joprojām augsta – 86 procenti, kas ļauj bez raizēm nobraukt vismaz 330 km. Sākuma posmā tika nomainīti trīs elektromotori, kas nebija sevišķi liels pārsteigums, ņemot vērā daudzās sūdzības par kļūmēm pašu pirmo Model S konstrukcijā. Ceturtais elektromotors tika iebūvēts pie 320 000 km un kalpo vēl šodien. Visi šie komponenti tika nomainīti bez maksas, pamatojoties uz ražotāja sniegto garantiju.
Ik pēc 50 000 km elektromobilim mainīja riepas, bija jānomaina divi 12V akumulatori, skārienjutīgais multimediju ekrāns ar kompjūteru, durvju rokturi un aizmugures bamperis. Nācās nomainīt dažas akumulatora dzesēšanas un priekšējās ass detaļas, bet bremzes tika mainītas pēc katriem 400 000 km. Daļu no izmaksām sedza Tesla. Īpašnieks aprēķinājis, ka visā ekspluatācijas laikā no savas kabatas izņēmis vien 13 000 eiro. Vai tas ir daudz miljonam kilometru, spriediet paši.
Par strāvu izdevumu praktiski nav – Tesla Supercharger stacijās tā ir bez maksas.
Šajā laikā īpašnieks daudz mācījies: piemēram, viņš reti kad brauc ātrāk par 120 km/h, nemēdz strauji paātrināties un praktiski nekad nelieto bremzes (to aizstāj rekuperācija), tāpat tiek uzmanīts, lai akumulatorā strāvas daudzums pārsvarā saglabājas 20-80% robežās. Tas viss saudzē resursus un kopumā ļauj nobraukt arvien lielākus attālumus.
Foto: Ekrānbilde no Twitter.com/gem8mingen