Ionity – viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu).
Kā aprēķinājis interneta izdevums AutoEvolition, pārejot uz jauno aprēķina metodi, ar 62 kilovatstundu akumulatoru apgādātā Nissan Leaf uzlāde izmaksās gandrīz 50 eiro. Un tas ir mazāk izdevīgi nekā piepildīt ar benzīnu, piemēram, Volkswagen Golf.
Ionity izveidoja BMW Group, Daimler, Ford Motor un Volkswagen Group, vēlāk projektam pievienojās arī Hyundai. Mūsdienās tas ir viens no visstraujāk augošajiem uzlādes punktu tīkliem, kuram ir vairāk nekā divi simti staciju 20 valstīs. Līdz 2020. gadam to skaits sasniegs 400 vienības.
No šī gada 31. janvāra tarifi tiks aprēķināti saskaņā ar jaunajiem noteikumiem – atkarībā no izlietotajām kilovatstundām. Rezultātā, ja agrāk automašīnu īpašnieki maksāja vienādi neatkarīgi no stacijā pavadītā laika, tad tagad maksa par pilnu uzlādi daudzkārt palielināsies. Un dažos gadījumos enerģijas papildināšana Ionity stacijās būs mazāk rentabla nekā parastas automašīnas uzpildīšana ar degvielu degvielas uzpildes stacijā, noteikti nav tas, ko gaidīja videi draudzīgo automašīnu īpašnieki.
Autoevolution aprēķini liecina, ka Vācijā Nissan Leaf akumulatora uzlādēšana izmaksas 49 eiro, kas ir pietiekami, lai Golf iepildītu 35 litrus degvielas. Ar šo daudzumu benzīna golfiņš nobrauks gandrīz 600 km, kamēr japāņu elektromobilis – vien aptuveni 385 km.
Ionity skaidro, ka jaunā cenu politika ir vairāk caurspīdīga un ekonomiski dzīvotspējīgāka. Uzlādes tīkla operators uzsver, ka viņu klientiem ir pieejams abonēšanas pakalpojums, kas nodrošina īpašus nosacījumus.
Foto: Publicitātes attēls