Japāņu izdevums Nikkei, atsaucoties uz ekspertu veikto pētījumu ziņo, ka Tesla elektronika par sešiem gadiem apsteidz līdzīgas tehnoloģijas, kas ir Volkswagen, BMW vai Toyota rīcībā.
Tesla trumpis ir Hardware 3 – pašu izstrādātā skaitļošanas platforma. Līdz tam Tesla cieši sadarbojās ar pazīstamo elektronikas sistēmu izstrādātāju NVIDIA, taču pēc tam, kad abu uzņēmumu ceļi šķīrās, Hardware 3 tika pabeigta pašu spēkiem.
Rezultātā Tesla rīcībā nonāca jaudīga centrālā vadības iekārta, kas ievāc visu svarīgāko informāciju un veic visus nepieciešamos aprēķinus Autopilot sistēmas sekmīgai darbībai. Divi neatkarīgi procesori pastāvīgi analizē saņemtos datus, gatavojot nepieciešamos manevrus un tikai tad, kad abi datori ir vienisprāt, automobilis izpildīs attiecīgu darbību.
Salīdzinot ar Hardware 2.5, trešā paaudze spēj apstrādāt līdz 21 reižu vairāk kadru sekundē nekā iepriekšējais modelis.
Tesla priekšrocība slēpjas arī tajā apstāklī, ka visas vadības sistēmas apvienotas vienā blokā, bet divi neatkarīgi procesori garantē lielāku drošību un nodrošina labāku savstarpējo sadarbību. Eiropas ražotāji līdz šim uzsvaru likuši uz atsevišķu komponenšu komplektu, kas ir daudz komplicētāk. Saskaņā ar t3n IT izdevuma informāciju, viena Premium klases automobiļa konstrukcijai nepieciešamo vadības bloku skaits var sasniegt pat septiņus desmitus.
Arī Eiropas ražotāji ir aizdomājušies par vienotu vadības sistēmu, taču šāda tehnoloģija viņu rīcībā var nonākt ne ātrāk par 2025.gadu – tas ir pēc 5-6 gadiem.
Volkswagen šo problēmu jau atskārtis, tādēļ programmnodrošinājuma izstrādei piesaistījis 10 000 ekspertu, kam jārada konkurētspējīgs risinājums.
Foto: Publicitātes attēls