Vācijas autobūves koncerns Volkswagen varētu ievērojami samazināt sev piederošo marku skaitu, lēmumu plānojot pieņemt līdz šī gada beigām.
Ārvalstu mediji vēsta, ka Volkswagen varētu šķirties no varenauto Bugatti un Lamborghini, kā arī izlikt pārdošanā sev piederošo motociklu ražotāju Ducati.
Šī brīža situācija un pasaules tendences autobūvē liek pieņemt sāpīgus lēmumus arī tādiem autobūves milžiem kā Volkswagen. Prioritāte šobrīd tiek dota elektrisko transportlīdzekļu ražošanai, tādēļ tās markas, kas savu vārdu pasaulē veidojušas, balstoties uz jaudīgiem benzīna dzinējiem, nonāk liela izaicinājuma priekšā.
Trīs zīmolu pārdošana būtu ļoti krass risinājums, tādēļ vadītāji, kuri nevēlējās, lai viņu vārds tiktu nosaukts, aģentūrai Reuters atklājuši, ka Volkswagen apsver vairākas iespējas.
Šīs iespējas ietver “tehnoloģiju partnerības”, zināma veida “reorganizāciju” un zīmolu pārdošanu. Atkārtota izvērtēšana notiek tāpēc, ka Volkswagen vēlas izmantot savus resursus ne tikai elektrisko transportlīdzekļu masveida ražošanai, bet arī autonomu transportlīdzekļu, savienotu risinājumu un citu nākotnes tehnoloģiju attīstībai.
Tam nepieciešami lieli līdzekļi, tāpēc dažiem VW vadības pārstāvjiem radies jautājums, vai ir vērts attīstīt elektropiedziņas risinājumus zīmoliem, kas sevi vienmēr saistījuši ar jaudīgiem iekšdedzes motoriem.
Saprotams, ka tas attiecas uz tādām koncerna markām, kā Bugatti, Bentley un Lamborghini. Volkswagen arī agrāk ir izteicies par šo zīmolu pārdošanu, norādot, ka no minētās trijotnes varētu šķirties līdz 2030.gadam.
Tiesa, ir arī citi risinājumi un varianti – tā septembrī medijos izskanēja ziņas, ka Bugatti varētu pārdot horvātu varenauto ražotājam Rimac. Tādā gadījumā Volkswagen ietekme pilnībā neizzustu, jo pieeja tam saglabātos caur vēl vienu koncerna marku – Porsche, kuram pieder 15,5 procenti Rimac akciju.
Foto: iAuto.lv