Euro 7 tuvojas – vai tās ir iekšdedzes motoru beigas?

Ieviešot Euro 7 standartu no 2025.gada, ES Komisija plāno līdz šim visstingrākos emisiju noteikumus jauniem transportlīdzekļiem. Vai tas būtu kapu zvans benzīna un dīzeļdzinēju motoriem?

Vācu izdevums Autobild.de raksta par stingrajiem noteikumiem, kas varētu stāties spēkā no 2025.gada. Ja pie tā, ka ražotājam jāievēro stingri normatīvi attiecībā uz CO2 izmešiem ir pierasts, tad tagad nolemts piegriezt skrūves arī citiem kaitīgiem izdalījumiem.

Minētais izdevums, kuram bija iespēja iepazīties ar 66 lappusēs izvērsto ekspertu pētījumiem un ieteikumiem, atklāj, ka ES Komisijas plānos ir noteikt, ka nākotnē jaunajām automašīnām vajadzētu ļaut izdalīt ne vairāk kā 30 NOx (slāpekļa oksīdu)  uz vienu km, otrajā scenārijā pat tikai 10 mg/km. Iepriekšējās robežvērtības bija 60 mg benzīnam un 80 mg dīzeļdegvielai. Oglekļa monoksīds jāsamazina no 1000 vai 500 mg līdz 300 vai 100 mg.

Ir jāpilnveido RDE tests, kas izmanto mobilo mērierīci, lai mērītu atbilstību robežvērtībām braukšanas laikā (PEMS, Portable Emission Measurement System). RDE (reālās braukšanas emisijas) ņem vērā noteiktus parametrus (vidējo ātrumu, ārējo temperatūru, jūras līmeni, vismaz 16 km braukšanas attālumu). Piemērs: Pēc aukstās palaišanas, kamēr katalizators uzsilst, automašīnas rada vairāk piesārņojumu nekā darba temperatūrā, arī ar pilnu gāzi. Jaunajā testā ir atļauts pilns droseļvārsta atvērums, teorētiski visu laiku, tikai pārbaudes distance (tagad 5 km) būs daudz mazāka. Turpmāk automašīnām būs jāatbilst šīm vērtībām temperatūrā no mīnus 10 līdz plus 40 grādiem pat 1000 vai 2000 metru augstumā (iepriekš maksimāli 700 m) un teorētiskā 15 gadu vai 240 000 km nobraukuma (iepriekš 160 000) teorētiskā “kalpošanas laika” laikā. Noteikumiem jāattiecas arī uz jumta bagāžniekiem, velosipēdu plauktiem vai piekabēm.

Ir jānovērš iepriekšējā PEMS mērījumu pielaide no 25 līdz 30 mg. Kopumā tas nozīmē, ka, lai droši iekļautos zem 30 mg normatīva, automašīnai faktiski vajadzētu izdalīt 0 mg NOx. Tas būtu izaicinājums mūsdienu iekšdedzes motoriem, kas šobrīd ir tik tīri kā vēl nekad. Nozares eksperti runā par “kara pieteikšanu” un faktisko dīzeļa un benzīna galu, ja tiktu pieņemts Euro 7. “Komisija vēlas noteikt, ka nākotnē transportlīdzeklim katrā braukšanas situācijā jāpaliek praktiski bez emisijām – neatkarīgi no tā, vai tas velk piekabi kalnā vai pārvietojas lēnā pilsētas satiksmē. Tas ir tehniski neiespējami, un visi to zina,” – šādi reaģējusi VDA (Automobiļu rūpniecības asociācija) vadītāja Hildegarde Millere. Inženieri piebalso, sakot, ka standarti ir noteikti tā, lai tos vispār nevarētu izpildīt.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.