Elektroautomobiļu skaits pieaug straujāk nekā uzlādes punktu infrastruktūra.
VDA (Automobiļu rūpniecības asociācija) ceļ trauksmi – elektroautomobiļu skaits pieaug straujāk nekā brīvi pieejamo uzlādes punktu infrastruktūra, tādēļ jau tagad vienu „kabeli” spiesti dalīt vairāk nekā desmit automašīnu.
Kas ir lielākais šķērslis, pārejot no dīzeļa vai benzīna uz elektrisko automašīnu? Bailes no nepietiekamas tāldarbības un bažas par to, ka nebūs kur uzlādēt baterijas.
Arvien vairāk jaunu elektrisko automašīnu un uzlādējamo hibrīdu parādās uz Vācijas ceļiem, bet vai uzlādes punktu skaits spēs tos apkalpot?
Pārliecības par to nav. Saskaņā ar VDA apkopoto statistiku, Vācijā pašlaik ir 41 751 publiski pieejami uzlādes punkti: 35 845 parastie un 5906 ātrās uzlādes punkti.
Faktiskais skaitlis, visticamāk, būs nedaudz lielāks, jo uzlādes stacijas kartē ir norādītas tikai to operatoru uzlādes stacijas, kuri ir pabeiguši Federālās tīkla aģentūras nolikto pieteikšanas procedūru un piekrituši publicēšanai internetā. Bet fakts paliek fakts: vidēji uz 17 elektromobiļiem ir viena uzlādes stacija. 2020.gada novembrī šī attiecība bija 1 pret 13, tātad laikam ejot, situācija tikai pasliktinās.
VDA tabula salīdzina e-automašīnu skaitu 400 pilsētās un rajonos attiecībā pret esošo uzlādes infrastruktūru. Vislabākā situācija ir Saksijā: uz 9,9 e-automašīnām ir viena kopīga uzlādes stacija, taču, piemēram, Hesenē vienu kabeli dalīs 19,9 elektriskie spēkrati.
Salīdzinoši labāks stāvoklis ir Vācijas ziemeļos: Saksijā (9,9 automobiļi uz vienu uzlādes punktu), Saksijā-Anhaltē (10,1) un Tīringenē (11,2), bet Bādenei-Virtenbergai (16,9), Zārlandei (17,5) un Ziemeļreinai-Vestfālenei (18,3), kā arī Hesenei (19,9) vēl ir daudz ko darīt.
Foto: Publicitātes attēls