Elektromobiļiem ir daudz lielākas uzturēšanas izmaksas nekā parastajiem automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem, vēsta ASV tirgus analītiķu “We Predict” pētījuma rezultāts.
Pētījumā ar nosaukumu “Deepview True Cost” tika analizētas faktiskās izmaksas, pamatojoties uz tehniskās apkopes dokumentiem. Pētījumam tika novērtēti 1,6 miljoni apkopes un remonta pasūtījumu 301 automobilim.
Rezultāts izrādījās pārsteidzošs – elektrisko transportlīdzekļu pakalpojumu izmaksas pirmajos trīs mēnešos bija vidēji 123 ASV dolāri. Salīdzinājumam: klasisko benzīna automobiļu īpašnieki par apkopēm maksāja vidēji 53 ASV dolārus, bet hibrīdauto izmaksas izrādījās pat nedaudz zemākas par 46 ASV dolāriem.
Ja elektromobiļos kaut kas salūzt, kas acīmredzot nenotiek tik reti kā ierasts domāt, tas kļūst dārgs: saskaņā ar We Predict datiem vidējās detaļu izmaksas bija 65 ASV dolāri, kas ir vairāk nekā divas reizes augstākas nekā tīra benzīna transportlīdzekļiem (28 dolāri). Un arī veicamo darbu izmaksas ir daudz augstākas – 58 dolāri pretstatā klasisko iekšdedzes dzinēju mašīnām (25 dolāri).
Ja bojājumus īpašnieks nav radījis pats, ražotājs parasti sedz šādu jaunu transportlīdzekļu uzturēšanas izmaksas. We Predict vadītājs Džeimss Deiviss tomēr norāda, ka izmaksas, kas radušās pēc trim mēnešiem, parasti pēc pieciem gadiem palielinās piecpadsmitkārt, un pēc šī laika perioda tām jāpiemēro koeficients 20.
Papildus augstajām uzturēšanas izmaksām elektromobiļu vadītājiem ir jābūt gataviem arī lieliem vērtības zudumiem ilgtermiņā. Klienti un tirgotāji ASV ziņo, ka pēc astoņiem līdz desmit gadu ekspluatācijas dažu elektromobiļu uzlādes jauda ir tik zema, ka transportlīdzekļi praktiski vairs nav pārdodami.
Foto: iAuto.lv