Volkswagen nolēmis nekavēties un papildināt elektrisko ID saimi ar jaunu mazauto jau 2025.gadā. Bāzes versijā tas varētu maksāt 20-25 tūkstošus eiro.
Volkswagen iezīmējis nākotni attiecībā uz ID modeļu saimes pieaugumu – divus gadus ātrāk nekā plānots, to varētu papildināt mazauto, kas veidots uz koncepta ID Life bāzes. Tas ir krosovers ar sekojošiem gabarītiem: garums 4,09 m, platums 1,85 m, augstums 1,59 m. Bagāžnieks piedāvā telpu līdz 1285 litriem, ja nolaistas sēdekļu atzveltnes. 108 litru glabātuve atrodas zem bagāžas nodalījuma grīdas, mazākas novietnes arī citur salonā, ieskaitot durvju kabatas, kur izveidotas bezvadu viedtālruņa uzlādes nišas.
Veidojot konceptu, konstruktori uzsvaru likuši uz ciparu tehnoloģijām, tādēļ visi atpakaļskata spoguļi aizstāti ar kamerām un displejiem, bet skārienjutīgi indikatori tiek izmantoti pat virzienrādītāju, vējstikla tīrītāju un signāltaures darbināšanai.
Kamera un sejas atpazīšanas programmatūra nosaka, kas atrodas pie stūres un iekārto mainīgo atpūtas zonu salonā atbilstoši lietotājam, piemēram, bateriju uzlādes laikā tā pārtop par “kino” vai “spēļu” atpūtas telpu. Lai to panāktu, vējstikla priekšā tiek izbīdīts apjomīgs „kinoekrāns”, bet sēdekļi noregulējas atpūtas stāvoklī. Pats par sevi saprotams, ka arī navigācijas, komunikācijas un izklaides funkcijas var viegli vadīt ar interneta un viedtālruņa palīdzību.
Automašīnas jumts un priekšējais pārsegs veidots no īpaši viegliem materiāliem, turklāt jumts ir noņemams, lai braucēji varētu izjust saules un vēja pieskārienu.
ID Life dzinējspēks ir 172 kW (234 Zs) elektromotors, kas konstruēts speciāli Volkswagen koncerna mazauto. Tas var nodrošināt paātrinājumu līdz simtam 6,9 sekundēs, bet 57 kWh baterija – sniedzamību līdz 400 km pēc WLTP cikla.
Līdz 2030. gadam Volkswagen vēlas palielināt pilnībā elektrisko modeļu īpatsvaru kopējā transportlīdzekļu pārdošanas apjomā Eiropā līdz vismaz 70 procentiem, bet Ziemeļamerikā un Ķīnā -līdz vismaz 50 procentiem.
Foto: Publicitātes attēls