Klimata konferencē, ko organizēja izdevums Spiegel un Boston Consulting Group (BCG) Audi izpilddirektors Markuss Dīsmans pieprasīja pārtraukt fosilās degvielas ieguvi, jo tikai tā var izpildīt klimata mērķus.
“Klimata pārmaiņas izraisa fosilā degviela, ko iegūstam no zemes dzīlēm. Tam vajadzētu apstāties. Mums ir vajadzīga sabiedrība, kas brīva no fosilās atkarības, ”viņš teica. Audi to iecerējis panākt ar elektrifikācijas palīdzību, lai gan līdz zīmola pilnīgai pārejai uz elektrisko piedziņu atlikuši vairāk nekā desmit gadi.
Šī gada sākumā Audi paziņoja, ka līdz 2025. gadam tā klāstā būs 20 pilnībā elektriski transportlīdzekļi, bet līdz 2033. gadam vairs nebūs neviena modeļa ar iekšdedzes dzinēju. Vienlaikus Audi sola, ka sākot ar 2026. gadu visi jaunie zīmola modeļi, kas nobrauks no konveijera, izmantos tikai elektrisko piedziņu.
Uzlādējamie Plug-in hibrīdi, pēc Dīsmana domām, “aizvērs plaisu” starp ICE un elektriskajām automašīnām, tādējādi “izlīdzinot pāreju uz elektrisko piedziņu”. Audi izpilddirektors piebilst, ka “tuvākajos gados joprojām būs vieta hibrīdiem”, bet runājot par elektromobiļiem, Audi vadītājs uzsvēra arī infrastruktūras nozīmi, norādot, ka tur, kur elektromobiļi, tur jābūt uzlādes stacijām, turklāt to tiešām nevar būt par daudz.
Audi šefs domā, ka automašīnas ar lieliem akumulatoriem īpaši tālām nobraukumiem negūs lielu atsaucību, tieši otrādi – elektromobiļu infrastruktūras attīstība un uzlādes staciju skaita palielināšanas padarīs tos par nevajadzīgiem un neizdevīgiem, bet ražotāji pāries uz mazākiem akumulatoriem, kas ļaus samazināt automašīnu masu un cenu.
Foto: iAuto.lv