Ātrāk par Tesla – Mercedes pirmais pasaulē sertificē 3.līmeņa autopilotu

Mercedes-Benz Drive Pilot automatizētā braukšanas sistēma, kas atbilst 3.līmenim, pasaulē pirmā saņēmusi atbilstošas atļaujas, lai tehnoloģiju varētu izmantot sērijveida automobiļu konstrukcijās.

Šādu atļauju uz UN-R157 noteikumu pamata Mercedes devusi Vācijas Federālā autotransporta iestāde (KBA), līdz ar to švābiem izdevies apsteigt ne tikai konkurentus no Minhenes (BMW) un Ingolštates (Audi), bet arī par tehnoloģiju līderi uzskatīto Tesla.

Tas nozīmē, ka Mercedes drīkstēs Level 3 autopilotu iebūvēt savās sērijveida automašīnās sākot ar 2022.gadu un jau zināms, ka pirmie šo tehnoloģiju varēs izmēģināt S-klases un elektriskā limuzīna EQS pircēji.

Drive Pilot aktivizēs ar īpašu pogu uz stūres rata malas, sistēma strādās līdz ātrumam 60 km/h (pagaidām) un ļaus vadītājam noņemt rokas no stūres, braucot pa šoseju.

ANO noteikumos UN-R157 detalizēti aprakstītas tehniskās prasības trešā līmeņa autonomās braukšanas kompleksam: algoritmi sistēmas darbībai dažādās ceļa situācijās, parametri objektu noteikšanai uz ceļa, apstākļi un metodes, kā reaģēt uz tiem, kā arī kā arī prasības mijiedarbībai ar vadītāju – veidi, kā informēt par sistēmas darbību , pāreju no automātiskās braukšanas uz “manuālo”, apstāšanās situācijā, kad vadītājs nereaģē uz brīdinājumiem un sistēmas pašdiagnostika, kas palīdz atklāt defektus.

Drive Pilot sertifikācijas testi jau notiek ASV un Ķīnā, bet Eiropas tiesību akti atļauj Vācijas apstiprinājumus atzīt pārējās Eiropas Savienības valstīs, kā arī Apvienotajā Karalistē, Japānā, Dienvidkorejā un Austrālijā.

Lai sistēma sekmīgi darbotos, Drive Pilot izmanto standarta sensorus un kameras, lidaru radiatora režģī, kā arī papildu kameras un sensorus, tostarp augstas precizitātes pozicionēšanas sistēmu ar HD karti, kurā ir informācija par ceļa profilu, ceļa zīmēm un aktuālajiem satiksmes notikumiem.

Autonomās braukšanas sistēmas iedalījums:

0. līmenis: vadītājs pilnībā kontrolē automašīnu pats.

1. līmenis: automašīnai ir tādas palīdzības sistēmas kā adaptīvā kruīza kontrole vai joslu maiņas brīdinājuma sistēmas, kas atbalsta tikai vadītāju. Mūsdienās šī tehnoloģija ir plaši izplatīta līdz pat mazo automašīnu segmentam.

2. līmenis: tas ir līmenis, kurā jau šobrīd atrodas augstākās vidējās klases un augstākās klases transportlīdzekļi. Pusautomātiskās sistēmas var veikt noteiktas funkcijas, piemēram, joslu maiņu vai pusautomātisko parkošanos. Tādi modeļi kā pašreizējās paaudzes Mercedes E-Class, Tesla Model S un Model X vai BMW 5. Sērija jau ir aprīkoti ar 2. līmeņa tehnoloģiju. Tesla uz laiku tika aktivizētas vēl vairākas funkcijas, taču tās tika atceltas pēc dažiem notikušajiem incidentiem.

3. līmenis: tā ir (ļoti) automatizēta braukšana, kurā vadītājam ir jāspēj iejaukties jebkurā laikā, taču viņam ir atļauts arī veikt citas darbības, kad sistēma ir aktivizēta. Ar iepriekšēju brīdinājumu vadītājs var tikt lūgts atkal uzņemties vadību. Piemēram, Audi A8 standarta aprīkojumā ir izstrādāts 3. Līmenis, taču atļauju pielietošanai ražotājs vēl nav saņēmis.

4. līmenis: ar pilnībā automatizētu braukšanu vadītājs joprojām var iejaukties sistēmas kļūmes gadījumā, taču parastā situācijā vadību uzņemas tehnoloģija. Šo līmeni pašlaik praksē testē dažādi automašīnu ražotāji un piegādātāji, kā arī tehnoloģiju uzņēmumi.

5. līmenis: faktiskajā autonomajā braukšanā vadītājs vairs nav vajadzīgs. Jums vairs nav nepieciešama stūre vai citas vadības ierīces. Braucēji šādā automobilī ir tikai pasažieri.

Foto: Daimler

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.