Honda iepazīstinājusi ar vienpadsmitās paaudzes Civic, kas šī gada nogalē ieradīsies arī Latvijas tirgū.
Kopš 1972.gada ražotais Honda Civic 50 gadu laikā atradis vairāk nekā 27 miljonu pircēju un ar jauno modeli ražotājs cer savu veiksmes stāstu turpināt.
Šim nolūkam radīta mūsdienīga konstrukcija ar sportisku dizainu un efektīvu piedziņu – jaunais modelis apveltīts ar dinamiskāku veidolu, pateicoties 2,5 cm zemākajam motora pārsegam un slīpāk lejupkrītošajai jumta līnijai. Būtiski, ka riteņu bāzei pielikti 3,5 cm, kas rada vairāk vietas salonā un uzlabo vadāmību, savukārt bagāžas nodalījums kļuvis ietilpīgāks, jo šeit izmantots jaunas konstrukcijas par 20 procentiem vieglāks sintētisko materiālu bagāžnieka vāks.
Salonā uzsvērtas horizontālas līnijas: visā priekšējā paneļa platumā stiepjas šūnveida ventilācijas režģis, vadītāja priekšā 10,2 collu displejs (standartā no Advance komplektācijas), bet multimediju iekārtas 9 collu ekrāns tagad pacelts augstāk, lai būtu ērtāk nolasāms vadītājam
Viedtālrunim ir Android Auto un Apple Carplay bezvadu integrācija, Elegance un Sport aprīkojuma versijās ir astoņi skaņu sistēmas skaļruņi, Advance – 12 premium klases BOSE skaļruņi.
Vadītāja un pasažieru drošībai inženieri uzlabojuši Honda Sensing tehnoloģiju. Tagad tai ir 100 grādu platleņķa priekšējā kamera ar smalkākiem sensoriem, kas droši nosaka gājējus, joslu marķējumus, robežas un citus transportlīdzekļus, tostarp motociklus un velosipēdus. Pirmo reizi izmantoti četri sensori priekšā un četri aizmugurē. Sadursmes brīdinājuma sistēma, joslu novirzīšanas brīdinājuma sistēma, adaptīvā kruīza kontrole, aklās zonas asistents, parkošanās asistents un satiksmes sastrēgumu palīgs strādā vienotā kompleksā, garantējot vēl lielāku drošību.
Visās versijās piedziņu nodrošina Honda e-HEV tehnoloģija. Tas ir litija 72 šūnu litija jonu akumulators un divi kompakti elektromotori kombinācijā ar 2,0 litru benzīna tiešās iesmidzināšanas dzinēju, kas rada kopējo jaudu 135 kW (183 ZS) un maksimālo griezes momentu 315 ņūtonmetri.
Šis uzlabotais spēka agregāts spēj nemanāmi pārslēgties starp EV elektrisko, hibrīda un benzīna dzinēja piedziņu bez vadītāja iesaistes. Jaunajā Civic var izvēlēties četrus braukšanas režīmus – Eco, Normal, Sport un jaunu individuālo režīmu, kas ļauj pēc vajadzības izvēlēties braukšanas veidu.
Ražotājs norāda, ka jaunā Civic maksimālais ātrums ir 180 km/h un automašīna drīkst vilkt līdz 750 kilogramu smagu piekabi.
Eiropas tirgū Civic e-HEV ieradīsies rudenī, Latvijā – līdz gada beigām. Prognozējamā cena – mazāk par 30 000 eiro.
Foto: Honda