Smart #1, savulaik kā mini kategorijas automobilis startējušais projekts pilnībā izmainījies. Tagad tas sasniedzis 4,3 m garumu un arī visnotaļ pieklājīgu cenu aptuveni 40 000 eiro apmērā.
Smart automobiļa ideja savu dzīvi sāka 1998.gadā. Toreiz tas bija tikai 2,5 m garš pilsētas satiksmes automobilis diviem braucējiem, taču kopš tā laika pasaulē daudz kas mainījies.
Tagad Smart pārgājis Ķīnas Geely pārziņā, bet jaunais modelis atspoguļo to, ko pieprasa mūsdienu tirgus – automobili ar krosoveram līdzīgu virsbūvi un elektromotoru.
Jaunais Smart, ko ražotājs aizvadītajā nedēļā prezentēja Berlīnē, ir 4,27 m garš un apveltīts ar tik plašu salonu, ka apskatnieki to salīdzina ar E-klases Mercedes. Tam ir 2,75 m garenbāze un par 13 cm garumā pārbīdāms aizmugures sēdeklis. Bagāžas nodalījums var uzņemt 273 līdz 411 litrus, bet vēl 15 litru nodalījums ierīkots zem priekšējā pārsega uzlādes kabeļa un citu sīkumu uzglabāšanai.
Vadītāja un pasažiera rīcībā ciparu mērinstrumenti un multimediji ar 10 un 12,8 collu izmēru, kas automašīnas funkcijas ļauj pārvaldīt arī ar balss un žestu palīdzību.
Zināms, ka Smart #1 dzinējspēks ir elektromotors, kas darbina aizmugurējās ass riteņus, attīstot 268 Zs jaudu un 343 Nm griezes momentu. 66 kWh akumulatoru komplekts ļauj nobraukt līdz 440 kilometriem bez uzlādēšanas, bet bateriju krājumu papildināšanai no 10 līdz 80% būs nepieciešamas no 30 minūtēm līdz 3,5 stundām atkarībā no lādētāja jaudas.
Vācu mediji ziņo, ka Smart #1 pārdošanā varētu nonākt 2022.gada ceturtajā ceturksnī par cenu aptuveni 40 000 eiro.
Foto: Ekrānbilde no facebook.com/smart