Vācijas autobūves uzņēmums BMW publicējis attēlus un informāciju par 7.sērijas jaunās paaudzes modeli. Līdztekus benzīna un dīzeļa versijām tagad arī pilnībā elektrisks modelis i7.
Jaunais modelis veidots nesen prezentētā krosoveru flagmaņa X7 stilā un izceļas ar priekšdaļas noformējumu, kurā dominē liela izmēra radiatora reste ar atdalītiem lukturiem: augšpusē novietotas šauras dienasgaismu svītriņas, bet galvenie lukturi atrodas apakšpusē un ir nosegti ar tumšu stiklu. Luksuss sedana salonā milzīgs, izliekts jaunās paaudzes displejs Live Cockpit Plus, kas apvieno 12,3 collu virtuālo instrumentu bloku ar 14,9 collu informācijas un izklaides skārienekrānu.
Pēc klienta izvēles automašīnas aizmugurē var uzstādīt 31,3 collu 8K multivides ekrānu, savienojot to ar dažādiem pakalpojumiem, tostarp Amazon Prime Video, Twitch, Red Bull, Tubi, Amazon Music un News App. Aizmugurējie pasažieri sistēmas funkcionalitāti varēs kontrolēt, izmantojot īpašus durvīs integrētus 5,5 collu planšetdatorus.
Būtiski, ka septītās sērijas modelis pirmo reizi 45 gadu pastāvēšanas vēsturē būs pieejams ne tikai ar iekšdedzes dzinējiem, bet arī ar pilnībā elektrisku spēkstaciju, Eiropas tirgum citu alternatīvu šogad pat neparedzot.
Tas nozīmē, ka pie pircējiem vispirms dosies pilnībā elektriskais i7 ar divu motoru spēka iekārtu kas attīsta 544 Zs (744 Nm), var nodrošināt ieskrējienu līdz simtam 4,7 sekundēs un maksimālo ātrumu 240 km/h. Šis modelis, cita starpā, būs pieejams arī topversijā M70 xDrive ar 600 Zs un 1000 Nm, kļūstot par visu laiku jaudīgāko BMW ar pielaidi koplietošanas ceļiem. Pateicoties diviem e-motoriem M70 xDrive ieskrējiens līdz simtam notiks mazāk nekā 4 sekundēs. Kā nākošā izvēle eiropiešiem tiek solīts variants ar dīzeļdzinēju.
i7 Foto: BMW
Citur pasaulē BMW 7. sērija būs pieejama ar 3,0 litru sešcilindru benzīna motoriem, kas attīsta 286 un 380 Zs, kā arī ar 4,4 litru twin turbo V8, kas attīsta 544 Zs un 750 Nm. Visi dzinēji tagad mplektēti ar Mild Hybrid sistēmu ar 48V starteri-ģeneratoru, kas nodrošina papildu 12 Zs jaudu un 200 Nm griezes momentu spēcīga paātrinājuma laikā.
Sedana standarta aprīkojuma komplektā adaptīvā pneimatiskā piekare, kā arī modernu elektronisko palīgu komplekss, kas atbilst “2+” līmeņa autopilotam. Tas nozīmē, ka elektronika var neatkarīgi kontrolēt paātrinājumu un ātruma samazinājumu, kā arī mainīt joslas atkarībā no satiksmes situācijas.
Jaunā modeļa pārdošana sāksies 2022.gada rudenī. Zināms, ka ASV tā cena sāksies no atzīmes 94 300 dolāru, kamēr par elektrisko i7 prasīs vismaz 120 300 dolāru.
Foto: BMW