BMW piedāvā sēdekļu apsildi… abonēt. Drīz tā būs visiem

BMW ieviesīs abonentmaksu par dažādām ekstrām, piedāvājot tās lietot uz laiku vai „nopirkt visam mūžam”.

Taisni vai jābrīnās, ka autoražotājiem šī ideja nebija iešāvusies prātā agrāk – no vienas saražotas mašīnas taču var iegūt krietni vairāk, ja pircējam piedāvā ekstras un funkcijas, ko tas varētu abonēt par atsevišķu maksu. Vēl labāk, ja ekstras būs piesaistītas konkrētai personai (BMW tieši to arī plāno), tad nākošais īpašnieks tās vai citas funkcijas pirktu no jauna.

Vācu izdevums Focus raksta, ka BMW tagad ir ieviesis abonēšanas maksu sēdekļu apsildes nodrošināšanai savos transportlīdzekļos. Lielbritānijā, Jaunzēlandē, Dienvidāfrikā, Dienvidkorejā un Vācijā klienti jau tagad var rezervēt opciju par 18 eiro mēnesī. Atkarībā no tā, cik bieži vēlies siltu dibenu, izmaksas pieaug: gada abonements pieejams par 180 eiro, par 300 eiro var baudīt siltus sēdekļus trīs gadus, bet par 415 eiro šo opciju var nopirkt „uz mūžu”.

BMW pie šī abonēšanas modeļa strādājot jau no 2020.gada – nepieciešamā detaļa, piemēram, sildelementi, jau ir iebūvēti sēdeklī, tomēr sistēmas aktivizācija notiek tikai tad, kad ražotājs saņēmis samaksu.

Patiesībā šo ideju atklāja Tesla. Pazīstamākā ir autopilota sistēma, ko Tesla īpašnieks var aktivizēt, samaksājot un pierakstoties tās lietošanai. BMW šo praksi pārņēmis, atklājot jaunas iespējas. Kā, būtu ar stūres apsildi par 10 eiro mēnesī vai kādu citu komforta ekstru?, bet visu veidu digitālie pakalpojumi vai saskarnes? Tāpat būtu iespējams kontrolēt dzinēja jaudu un maksimālo ātrumu, bet elektriskajiem transportlīdzekļiem dažādas uzlādes jaudas un braukšanas diapazonu.

 Protams, tas tiek pasniegts kā rūpes par klientu, jo tagad tam nav jāmaksā par, iespējams, nevajadzīgām ekstrām, ko tas varbūt pat nemaz neizmantotu.  Tagad jūs varat daudz labāk pielāgot savu automašīnu savām – iespējams, mainīgajām – vajadzībām, tā ražotājs.

Nevar gan teikt, ka viss ir tik gludi – pavisam nesen pēc kritikas BMW atteicās no plāna par Apple CarPlay ASV iekasēt aptuveni 80 eiro mēnesī, raksta Focus, atsaucoties uz Business Insider publicēto informāciju.

Kopējo tendenci pārveidot automašīnu par pelnošu biznesa modeli šādā veidā gan tas neizmainīs, domā Focus, un uzskata, ka BMW centieni šajā jomā ir tikai sākums, kas pavērs ceļu citiem autoražotājiem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.