Audi e-tron pirmizrāde 2018. gadā aizsāka četru riņķu zīmola elektrisko nākotni. Kopš tā laika modelis ir kļuvis par elektriskā luksusa SUV segmenta etalonu. Tagad jaunais Audi Q8 e-tron ir gatavs turpināt šī elektriskā pioniera veiksmes stāstu.
Augstākās klases elektriskajam SUV un krosoveram ir optimizēta piedziņa, uzlabota aerodinamika, uzlādes efektivitāte un akumulatora ietilpība, kā arī palielināta nobraukuma rezerve – līdz 582 kilometriem (WLTP ciklā) SUV un līdz 600 kilometriem (WLTP ciklā) Sportback versijai.
Kopš iepazīstināšanas ar Audi e-tron pirms aptuveni četriem gadiem, tas ir pārdots 150 000 eksemplāros, kā arī Audi ir sistemātiski realizējis savu elektrifikācijas plānu. Ražotāja klāstā tagad ir astoņi elektriskie modeļi. Līdz 2026. gadam tādu būs vairāk nekā 20. No 2026. gada tiks prezentēti tikai pilnībā elektriski modeļi. „Savā Vorsprung 2030 korporatīvajā stratēģijā mēs noteicām laiku, līdz kuram atteiksimies no iekšdedzes dzinējiem, un skaidri nolēmām, ka 11 gadu laikā Audi jākļūst par pilnībā elektrisku zīmolu,” saka AUDI AG valdes priekšsēdētājs Markuss Dīzmans (Markus Duesmann).
Jauna seja, jauns nosaukums, jauna korporatīvā identitāte
Nosaucot šo modeli par Q8, Audi skaidri norāda, ka Audi Q8 e-tron ir augstākā līmeņa modelis elektrisko SUV un krosoveru klāstā. Jau no pirmā acu uzmetiena kļūst skaidrs, ka Audi Q8 e-tron un Q8 Sportback e-tron ir pilnībā elektriski modeļi. Tas ir iespējams, pateicoties jaunajam priekšas un aizmugures dizainam, kas konsekventi turpina Audi elektrkoauto dizaina valodu.
Trīs piedziņas versijas
Abiem virsbūves veidiem ir pieejamas trīs piedziņas versijas. Audi Q8 50 e-tron un Q8 50 Sportback e-tron ir bāzes modeļi, kas ar diviem elektromotoriem attīsta 250 kW jaudu palielinātas jaudas (boost) režīmā un 664 Nm griezes momentu, kā arī ļauj ar vienu uzlādi veikt līdz 491 km (SUV) un līdz 505 km (Sportback) WLTP ciklā.
Audi Q8 55 e-tron un Q8 55 Sportback e-tron attīsta 300 kW jaudu boost režīmā un 664 Nm griezes momentu. Nobraukuma rezerve WLTP ciklā ir līdz 582 km SUV versijai un līdz 600 km Sportback versijai. Šo versiju modeļu maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 200 km/h.
Flagmaņi Audi SQ8 e-tron un Audi SQ8 Sportback e-tron ir aprīkoti ar trīs elektromotoriem. Boost režīmā tie attīsta 370 kW jaudu un 973 Nm griezes momentu. S sērijas modeļu nobraukuma rezerve ir līdz 494 km SUV versijai un līdz 513 km Sportback. To maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 210 km/h.
Lielāka akumulatora ietilpība un efektīvāka uzlāde
Jaunajiem modeļiem akumulatori ir pieejami ar divu veidu ietilpību. Q8 50 e-tron akumulatoram tās ir 89 neto kilovatstundas (95 bruto kWh), savukārt jaudīgākajām Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron versijām ir 106 neto kWh (114 bruto kWh).
Pateicoties akumulatora pārvaldības sistēmas pielāgojumiem, ir palielinājusies arī klientiem pieejamā lietderīgā akumulatora ietilpība. Lieljaudas uzlādes stacijā Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron iespējams lādēt ar jaudu līdz 170 kW. Lielāko akumulatoru iespējams uzlādēt no 10 līdz 80 % aptuveni 31 minūtes laikā. Ideālos apstākļos tas ļauj nobraukt līdz 420 kilometriem (WLTP ciklā).
Audi Q8 e-tron standarta aprīkojumā ir pieejama Plug & Charge funkcija. Saderīgās uzlādes stacijās automobilis pēc uzlādes kabeļa pievienošanas automātiski autorizējas un aktivizē uzlādes staciju.
Ērta novietošana stāvvietā ar attālināto stāvvietas palīgsistēmu plus
Audi Q8 e-tron ir aprīkots ar aptuveni 40 vadītāja palīgsistēmām. Informāciju par apkārt notiekošo nodrošina līdz pieciem radara sensoriem, piecas kameras un 12 ultraskaņas sensori. Jaunums ir attālinātā stāvvietas palīgsistēma plus. Ar tās palīdzību Audi Q8 e-tron spēj iebraukt pat visšaurākajās stāvvietās, izmantojot myAudi lietotni.
Digitālie Matrix LED priekšējie lukturi
Q8 e-tron papildu aprīkojumā iekļauti digitālie Matrix LED priekšējie lukturi. Braucot pa šoseju, orientiera apgaismojums iezīmē automobiļa atrašanās vietu joslā un palīdz vadītājam droši palikt arī šauras joslas vidū. Pieejamas vēl trīs jaunas funkcijas: pilnveidota satiksmes informācija, joslas apgaismojums ar virzienrādītāju un orientiera apgaismojums uz lauku ceļiem.
Maksimāla ietilpība un komforts
Ar 4,915 metru garumu, 1,937 metru platumu un 1,619 metru (Sportback modelim) vai 1,633 metru (SUV modelim) augstumu Q8 e-tron piedāvā maksimālu plašumu un komfortu. 2,928 metru garenbāze nodrošina daudz vietas arī aizmugurē sēdošo kājām. Bagāžas nodalījumam ir iespaidīgs 569 litru tilpums SUV versijā un 528 litri Sportback versijā. Pieejams arī 62 litru priekšējais bagāžas nodalījums.
Pārstrādāti materiāli
Eiropā un ASV pārdotie Audi Q8 e-tron būs sertificēti kā oglekļneitrāli. Dažu Audi Q8 e-tron komponentu izgatavošanā Audi izmanto arī pārstrādātus materiālus. Šie pārstrādātie materiāli samazina resursu patēriņu un nodrošina slēgtu, efektīvu un ilgtspējīgu materiālu aprites ciklu. Audi Q8 e-tron salonā pārstrādātie materiāli ir izmantoti siltuma un skaņas izolācijai, kā arī paklājiņiem. Dekoratīvais Tech Layer ielaidums virs displeja ir pieejams no jauna tehniska materiāla antracīta krāsā, kas daļēji izgatavots no pārstrādātām PET pudelēm. Izvēloties S line aprīkojuma paku, sporta sēdekļiem ir mākslīgās ādas un Dinamica mikrošķiedras materiāla apdare. Dinamica sastāvā ir līdz 45 % poliestera šķiedru, kas iegūtas no pārstrādātām PET pudelēm, lietotiem audumiem un šķiedru pārpalikumiem.
Turklāt dažos ar drošību saistītos komponentos, piemēram, drošības jostu sprādžu plastmasas pārsegos, pirmo reizi ir izmantota ķīmiski pārstrādāta jaukta plastmasa no autobūves atkritumiem.
Jaunos Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron iepriekšpārdošanā būs iespējams pasūtīt jau šī gada decembra vidū. Savukārt pirmie auto Latvijā un Audi dīleru centru salonos ir gaidāmi 2023. gada pavasarī.
Foto: Audi