Dažu tuvāko gadu laikā RAM pikapi varētu pieņemt līdzīgu veidolu un pāriet uz elektrisko piedziņu.
Amerikāņu autoražotājs RAM Lasvegas CES 2023 izstādē ieradies ar Ram 1500 Revolution BEV Concept, elektrisku pikapu, kas par sērijveida modeli varētu pārtapt līdz 2024.gadam.
Automašīna izceļas ar četru sekciju diožu lukturiem, kurus ietver smilšu pulksteņa formas dienasgaismas, bet markas logotipi un plāksnītes veidoti kā izgaismojami elementi. Konstrukciju papildina 24 collu riteņi un 35 collu bezceļu riepas, bruņa, kas sargā piekares detaļas, vilkšanas āķi, kas prot “paslēpties” priekšējā bamperī.
Salonā iekļūst pa durvīm, kas veras pretējos virzienos, centrālā virsbūves balsta nav, turklāt durvju rokturiem, kāpšļiem un veramajam kravas kastes bortam ierīkots elektropievads. Arī kravas kastei ir dažādi uzlabojumi, piemēram, aizmugures borts, kas sadalīts divās daļās vai kabīnes siena ar atveramu daļu, kas ļaus pārvadāt līdz 5,5 m garus priekšmetus.
Pateicoties elektriskajai piedziņai kabīnes garumu bija iespējams palielināt par 100 mm, kā arī iebūvēt trešo sēdekļu rindu, kas tiek nolaista tikai tad, kad brauc vairāk pasažieru – citādi tā nevienu netraucē un atrodas paceltā stāvoklī, vertikāli pie kabīnes aizmugures sienas.
Pikaps ir aprīkots ar trešā līmeņa bezpilota braukšanas kompleksu, divi elektromotori nodrošina pilnpiedziņu un pilnībā vadāmu šasiju, bet baterija ļaus nobraukt līdz 805 km, un, atbalstot uzlādes iekārtas līdz 305 kW, iepriecinās ar ātru uzlādi, tikai 10 minūšu laikā papildinot enerģijas krājumus aptuveni 160 kilometriem.
Kas vēl? Vēl ir pneimatiskā piekare ar iekāpšanas/izkāpšanas, Aero un Offroad iestatījumiem, kameras spoguļu vietā, divi apvienotie skārienekrāni ar kopējo diagonāli 71 cm, virtuālais asistents, trešā līmeņa autopilots un Shadow mode – ar balsi vadāma funkcija, kas liek pikapam soļu tempā sekot savam īpašniekam.
Foto: RAM