KamAZ uzsāk K5 saimes vilcēju ražošanu

Krievijas lielāka kravas automobiļu rūpnīca atsākusi K5 saimes automobiļu ražošanu, kas joprojām tiks komplektēti no rietumu ražotāju detaļām.

Krievu izdevums Motor.ru vēsta, ka KamAZ autorūpnīca atsākusi savas jaunākās automobiļu saimes K5 automašīnu ražošanu. Februārī no konveijera noripos 272 mašīnas, bet līdz pirmā ceturkšņa beigām to skaits palielināsies līdz 500 vienībām mēnesī.

Ražotāja preses dienests neatklāj, kādā veidā rūpnīcai izdevies apiet sankcijas, taču modelis KamAZ-54901 joprojām tiks sakomplektēts, izmantojot Daimler tiltus, ZF pārnesumkārbu un Liebherr P6 turbo dīzeļdzinēju.

KamAZ paziņojumā presei teikts, ka no 272 februārī saražotajiem K5 vilcējiem tikai 70 vienības tiks ražotas, “izmantojot Krievijā un draudzīgās valstīs lokalizētas sastāvdaļas”. Pamazām pieaugs “pret sankcijām imūno” automašīnu īpatsvars.

Kā KamAZ deviņu mēnešu laikā izdevās “importēt” veselu detaļu plejādi, pagaidām netiek atklāts.

Pēc neapstiprinātām ziņām, KamAZ palīdzēs tērauda pārstrādes cehs Kazahstānā. Kaimiņvalstī krievi gatavojas ražot svarīgākās tiltu komponentes, iekšdedzes dzinēju un ātrumkārbu sastāvdaļas. KamAZ plāns 2023. gadam ir saražot vairāk nekā desmit tūkstošus jaunās paaudzes K5 vilcēju. Laika gaitā K5 kabīne kļūs pieejama arī KamAZ kravas mašīnām, pašizgāzējiem un speciālā aprīkojuma versijām.

K5 saimei izmantotā Kamaz kabīne ir 2012. gada Mercedes-Benz Actros modeļa lokalizēta licencēta kabīne. Vācu auto gigants pagājušajā gadā apturēja sadarbību ar KamAZ, tāpēc Krievijas inženieriem nācās pašiem uzlabot savu flagmani.

Foto: KamAZ

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.