Saistībā ar savas sportiskās nodaļas M GmbH 50 gadu jubileju, BMW sagatavojis saviem klientiem īpašu dāvanu – sportisku kupeju BMW 3.0 CSL, kam noteikta visu laiku dārgākā cena, kāda jebkad prasīta par jaunu BMW.
Jubilejas auto pamatā ir aptuveni 165 000 eiro vērtais M4 CSL, taču vairāki simti tūkstoši eiro pie cenas tiek pievienoti par mazās sērijas ekskluzivitāti un roku darbu.
3.0 CSL izgatavošana sākas ar Landshutas rūpnīcu, kas specializējas krāsošanas darbos. Aptuveni 20 detaļas nepieciešams krāsot ar rokām, bet to no 3600 Landshutas rūpnīcas darbiniekiem drīkst darīt varbūt kādi četri vai pieci meistari, raksta vācu izdevums Motor. Detaļas top nedēļas laikā, uzklājot tām septiņus krāsas slāņus un pa laikam pulējot. Tālāk tās pārved uz Moostheningu – BMW mazāko milzīgās Dingolfingas rūpnīcas satelītu.
Moostheningā notiek jubilejas modeļa montāža apvienojot šasiju, ko piegādā Dingolfinga ar motoru, kas atvests no Šteiras Austrijā un detaļām, kas atgādātas no jau pieminētās Landshutas. Ir vajadzīgi astoņi etapi un atkal jau rūpīgs roku darbs, lai nonāktu pie gala rezultāta.
Pa ceļam 1635 kg smagā automašīna iegūst līdz šim jaudīgāko sešcilindru motoru, kas attīsta 560 Zs un 550 Nm (par 10 Zs vairāk nekā M4 CSL), bremzes ar oglekļa šķiedras keramikas komponentiem, zelta krāsas diskus ar centrālo uzgriezni un īpašām Michelin riepām ar M GmbH logotipu. Komplektā arī modificēta sešu pārnesumu ātrumkārba, ar kuras palīdzību vilkmi nodod aizmugures riteņiem – kā jau tas klasikai pienākas. Ražotājs norādījis ka svara/ jaudas attiecības ir 2,9 kg/zs, bet maksimālais ātrums „pārsniedz 300 km/h”.
BMW atklāj, ka tiks izgatavoti 50 3.0 CSL eksemplāri, 11 no tiem nonāks Vācijas tirgū. Pieprasījums pēc šī modeļa jau tagad pārsniedz piedāvājumu, tādēļ viens no Spānijas dīleriem eksemplāru 41/50 izlicis izsolē, ļaujot tajā piedalīties vien uzticamākajiem BMW M klientiem.
Foto: BMW