Statistika ir nepielūdzama – klasiskie amerikāņu muskuļauto pamazām atdod savas pozīcijas un pēdējos gados to noiets neglābjami krīt.
Amerikāņu izcelsmes kompaktās, jaudīgās, ātrās un dinamiskām formām apveltītās kupejas, rodsteri un kabrioleti par pieņemamām cenām, ko viņpus okeāna dēvē par Muscle Cars (muskuļauto) pamazām virzās pretī bezdibenim. Pasaule mainās, šo automašīnu fani paši izmirst un šo transportlīdzekļu segments sarūk .
2020. gadā pēdējo trīs stabilo modeļu – Ford Mustang, Dodge Challenger un Chevrolet Camaro reģistrācijas visā pasaulē sasniedza 169 500 vienības. Gadu vēlāk, kad autobūves nozare piedzīvoja satricinājumus no koronavīrusa un pusvadītāju krīzei, muskuļauto noiets nokritās līdz 151 000 eksemplāriem, bet 2022. gadā negatīvā tendence turpinājās un tika sasniegts jauns zemākais līmenis – 147 500 vienības. Salīdzinājumam: 2019. gadā trijotne pārdeva 223 000 transportlīdzekļu.
Globālie 2022. gada skaitļi liecina, ka ASV joprojām ir drošs patvērums muskuļauto – saskaņā ar datiem vairāk nekā 86 procenti no globālā pieprasījuma bija koncentrēti ASV tirgū, kas atbilst 127 300 vienībām, turklāt salīdzinot ar 2021. gadu, apjoms samazinājies tikai par 1 procentu. Atlikušie pārdošanas apjomi ir Kanādas (7425 vienības) un Eiropas (4347 vienības) artava. Kanādā apjoms pieauga par 6 procentiem, bet Eiropā tas samazinājās par 3 procentiem.
Kas notiks tālāk? – trīs uzņēmumu plāni attiecībā uz savu muskuļauto nākotni vēl nav zināmi. Lai gan klīst baumas, ka GM varētu pilnībā elektrificēt Camaro, Ford tikko laida klajā jaunākās paaudzes Mustang bez elektrificētas versijas.