Eiropā trūkst kravas mašīnu šoferu jaunās produkcijas piegādei

Eiropā iezīmējies jauna problēma, kas saistīta ar autobūvi – nozarei trūkst kravas automašīnu šoferu uz autovedējiem, līdz ar to kavējas produkcijas piegādes dīleru centriem.

Izdevums Automotive News Europe raksta, ka ar šo problēmu saskaras gan Renault, gan Volkswagen un Stellantis koncerni. Tas licis ražotājiem ķerties pie neparastiem risinājumiem, piemēram, meklējot vadītājus savu darbinieku aprindās.

Tā rīkojies Stellantis, kurš saviem darbiniekiem piedāvājis pastrādāt par autovedēju šoferiem uz laiku, vai pavisam, ja viņiem šis darbs iepatiksies. Tas nostrādājis un koncernam jau izdevies piesaistīt 140 šoferus, kas palīdzēs izvadāt dīleriem Fiat un Peugeot automobiļus.

Tikmēr Renault uzsācis sadarbību ar Adecco Group, lai rūpnīcu darbinieki, kas ir ar mieru pārkvalificēties, varētu iegūt kravas automašīnu vadītāja apliecības un apgūt iemaņas darbam jaunajā sfērā.

Loģistikas problēmas mēģina risināt arī uz dīleru rēķina. Autoražotāji piedāvā pārdevējiem pašiem ierasties rūpnīcā pēc gatavās automašīnas, lai to operatīvi nodotu klientam, nevis gaidīt sūtījumu, kas var prasīt mēnešus.

Šoferu trūkums loģistikas nozarē radās koronavīrusa pandēmijas laikā – daudzas rūpnīcas darbojās dīkstāvē, jaunas mašīnas netika izlaistas un autovedēju vadītāji nebija pieprasīti.  Problēma padziļinājās, kad daudzi šajā jomā iesaistītie ukraiņi sākoties karam, atgriezās savā dzimtenē.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.