Zviedrijas autoražotājs Polestar nodemonstrējis savu jaunāko modeli Polestar 4. tā ir kupeja-krosovers ar daudziem neparastiem risinājumiem un ar īstas ādas sēdekļiem.
Šanhajas autoizstādē Polestar demonstrē savu jaunāko modeli, kas izceļas ar daudziem neparastiem risinājumiem, no kuriem neierastākais ir virsbūve, kas iztiek bez aizmugures stikla. Automašīna ir 4,84 m gara un apveltīta ar 3,00 m riteņu bāzi, bet konstrukcija bez stikla ļāvusi izbrīvēt vairāk vietas aizmugures pasažieriem. Ar klaustrofobiju jāslimo nebūs – gaismu nodrošinās apjomīgais stikla jumts, kā arī komforta apgaismojums ar daudzām funkcijām.
Vadītāja un pasažieru rīcībā 10,2 (mērinstrumenti) un 15,4 collu ekrāni ar Google un balss vadību. Vēl viens displejs multimedijiem un klimatkontroles vadībai iebūvēts starp sēdekļiem un ērti sasniedzams arī no aizmugures.
Polestar 4 darbina divi elektromotori uz priekšējās un aizmugurējās ass, kas, pateicoties 544 ZS un 686 Nm nodrošina paātrinājumu līdz 100 km/h 3,8 sekundēs. Papildus pilnpiedziņas versijai Polestar 4 būs pieejams arī kā mazāk jaudīga versija ar aizmugurējo riteņu piedziņu un 272 ZS jaudu. 102 kWh baterija nodrošina sniedzamību līdz 560 vai 600 km atkarībā no versijas.
Maksimālais uzlādes ātrums ir 200 kilovati. Tas nav pats lielākais ātrums mūsdienās, toties Polestar pirmoreiz izmantojis divvirzienu uzlādes tehnoloģiju, kas automašīnai ļauj apgādāt ar elektrību arī citus patērētājus.
Pircēja izvēlei salona apdare no otrreiz izmantojamiem materiāliem un pat īstas ādas (pēdējā laikā par to dzird reti) ar galvas balstos iebūvētiem skaļruņiem,
Polestar 4 ražos Ķīnā. Konveijeru iedarbinās 4.novembrī, bet piegādes klientiem sāksies 2024.gadā. Tiek ziņots, ka cenu ziņā Polestar 4 nostāsies pa vidu Polestar 2 un 3. Minētā sākumcena – no 60 000 eiro.
Foto: Polestar