2023. gada vasarā pārdošanā nonāks jaunais Peugeot 2008, un tas ieradīsies ar virkni aizraujošu jauninājumu, tostarp jaudīgāku 115 kW/156 ZS elektrodzinēju un iespaidīgu autonomiju 406 km elektriskajā e-2008.
Jaunais 2008 būs pieejams trīs apdares versijās – ACTIVE, ALLURE, GT – un ar četriem dažādiem dzinējiem. 2024. gadā piedāvājumā tiks iekļauts arī jauns hibrīddzinējs, kas turpmākajos gados autobraucējiem nodrošinās ilgtspējīgas un videi draudzīgas izvēles iespējas, bet 2008 palīdzēs saglabāt vietu auto nozares virsotnē.
Populārais B segmenta krosovers Peugeot 2008 tirdzniecībā ir jau trīs gadus, bet tā elektriskā versija e-2008 līdz šim ir pārdota vairāk nekā 75 000 eksemplāru. Jaunais Peugeot 2008 tiks ražots Vigo, Spānijā.
Pievilcīgs dizains
Ārējais izskats un stils kopumā ir Peugeot 2008 panākumu galvenais elements, tāpēc, pirmkārt, jaunajam Peugeot 2008 ir atsvaidzināts priekšējo un aizmugurējo gaismu paraksts. Priekšpusē modeļa identitāti veido trīs vertikālas LED gaismu līnijas, kas integrētas bampera spīdīgi melnajos ieliktņos, tā radot drosmīgu un spēcīgu krosovera dizainu. Jaunais gaismu paraksts tiks izmantots visās 2008 versijās, tiesa, GT modelī, lai radītu atšķirīgu vizuālo tēlu, Peugeot sper soli tālāk un ar trim papildu moduļiem vertikālās gaismu līnijas pagarina līdz pilnajiem LED lukturiem.
Aizmugurē trīs kaķa nagus ataino jauni LED lukturi ar trim horizontālām dubultlīnijām, kuru plānā un elegantā forma piešķir automašīnai vizuālu platumu. Vēl modernāku kopainu nodrošina jauni atpakaļgaitas lukturi un virzienrādītāji ar gaismas diodēm.
Starp jauninājumiem Peugeot 2008 ārējā dizainā jāmin arī novatoriska dizaina vieglmetāla diski, kas radīti pēc Peugeot 408 parauga. Jaunie diski būs pieejami vairākās versijās un izmēros: 16” NOMA ir paredzēti 2008 ACTIVE modeļiem, 17”KARAKOY pieejams 2008 ALLURE un GT, bet 18” EVISSA diski pēc izvēles būs pieejami tikai 2008 GT.
Modernizēts i-Cockpit
Salona galvenais elements un viena no izteiksmīgākajām Peugeot zīmola modeļu īpašībām ir i-Cockpit®. Pēdējo desmitgadē laikā šī salona koncepcija ir integrēta jau vairāk nekā 10 miljonos automašīnu, bet jaunajā 2008 izmantota tās modernizētā un pilnveidotā versija, kas ergonomiku un braukšanas prieku paceļ jaunā līmenī.
Peugeot 2008 ACTIVE versijai virs stūres acu augstumā atrodas analogā mērinstrumentu kopa. Jaunajām ALLURE un GT versijām savukārt ir digitālais mērinstrumentu panelis ar jauna dizaina 10” displeju, kam GT modeļos pieejama arī 3D funkcija. Displeja krāsu, informācijas hierarhiju un izkārtojumu katrs autobraucējs var pilnībā pielāgot atbilstoši savām vajadzībām.
Ja līdz šim Peugeot 2008 divos zemākajos aprīkojuma līmeņos standartā bija 7” centrālais skārienekrāns, tad visām jaunā 2008 versijām standarta aprīkojumā jau ir iekļauts 10” skārienekrāns. Ar to var pārvaldīt radio un telefona funkcijas, kā arī jaunākās Peugeot i-Connect® un Peugeot i-Connect Advanced® informācijas un izklaides sistēmas. ALLURE un GT versiju centrālajā ekrānā izmantota HD tehnoloģija, un ērtu piekļuvi galvenajām funkcijām nodrošina zem tā esošie klavieru taustiņi.
Jauno 2008 modeļu manuālajai 6-pakāpju pārnesumkārbai ir uzlabots, ergonomisks ātrumpārslēgs, savukārt modeļos ar automātisko pārnesumkārbu ir saglabāts diskrētais un elegantais selektors, kas tika ieviests 2022. gada pavasarī. Lai pielāgotu automašīnas veiktspēju ceļa apstākļiem, Peugeot 2008 ir pieejama Grip Control funkcija, kas ļauj vadītājam izvēlēties starp trim dažādiem braukšanas režīmiem: smiltis, dubļi un sniegs.
Elektriskā tagadne
Elektriskā e-2008 jaunākā versija nosaka jaunus efektivitātes un veiktspējas standartus. Tai ir jaudīgāks 115 kW/156 ZS dzinējs (iepriekš 100 kW/136 ZS), ko jau izmanto E-208 un E-308, un akumulators ar 54 kWh ietilpību (iepriekš 50 kWh). Pateicoties vērā ņemamiem efektivitātes uzlabojumiem, jaunā e-2008 autonomiju ar pilnu uzlādi sasniedz 406 km (WLTP kombinētais ciklā). Iepriekš sniedzamība WLTP kombinētajā ciklā bija vien 345 km.
Provizoriskais akumulatora uzlādes laiks no 20% līdz 80% ir 30 minūtes publiskajā 100 kW uzlādes stacijā, 4 stundas un 40 minūtes pie 7,4 kW WallBox un 11 stundas un 10 minūtes no 3,2 kW kontaktligzdas.
2024. gada sākumā jaunais 2008 saņems jauno 48 V hibrīdiekārtu, ko veido jaunās paaudzes 136 ZS PureTech benzīna dzinējs apvienojumā ar elektrificētu 6-pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kurā iebūvēts elektrodzinējs.
Pateicoties hibrīdsistēmas 48 V akumulatoram, kā uzlāde notiek braukšanas laikā, šī tehnoloģija piedāvā papildu griezes momentu pie zemiem dzinēja apgriezieniem un līdz pat 15% mazāku degvielas patēriņu. Braucot pilsētā, jaunais 2008 HYBRID vairāk nekā 50% laika var darboties 100% elektriskā bezizmešu režīmā.
Jaunā Peugeot 2008 dzinēju klāstu neveido tikai elektriskie un elektrificētie varianti; modelim pieejamo spēka agregātu spektrs ir gana plašs, lai apmierinātu visdažādākās vajadzības. Papildus elektrificētajiem dzinējiem klienti var izvēlēties arī klasiskos benzīna un dīzeļdzinējus. Piedāvājumā ir PureTech 100 ZS – 3 cilindru benzīna dzinējs ar 1,2 litru darba tilpumu, 100 ZS jaudu un Stop&Start sistēmu, PureTech 130 ZS – 130 ZS, 3 cilindru, 1,2 litru benzīna dzinējs, ko var kombinēt ar 8-pakāpju automātisko (EAT8) vai 6‑pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kā arī BlueHDi 130 ZS EAT8 – 130 ZS, 1,5 litru, 4 cilindru dīzeļdzinējs, kas strādā pārī ar 8‑pakāpju automātisko pārnesumkārbu (EAT8 ) un Stop&Start sistēmu.
Informācijas un izklaides sistēma ar plašām pielāgošanas iespējām
Jauno Peugeot i-Connect® sistēmu, kā pārvaldīšanai izmantojams 10” augstas izšķirtspējas skārienekrāns, katrs lietotājs ar dažādiem logrīkiem un īsceļiem var viegli pielāgot savām individuālajām vajadzībām. Šādi iestatīta informācijas un izklaides sistēma darbojas līdzīgi kā viedtālrunis, kas nodrošina iespēju ērti navigēt starp izvēlnes logiem.
Peugeot i-Connect® piedāvā pilnīgu bezvadu savienojamību ar Apple CarPlay™ un Android Auto™ rīkiem. Tāpat uzlabotajā versijā ir iekļauta augstas veiktspējas TomTom® savienotās navigācijas sistēma, kas 10” ekrānu izmanto pilnizmēra režīmā, tā nodrošinot maksimālu funkcionalitāti. Sistēma tiek regulāri atjaunināta, tādēļ tā vienmēr ietver jaunāko satiksmes informāciju.
Jaunie Peugeot 2008 GT jau standartā ir aprīkoti ar modernizētu un jaudīgāku 15 W bezvadu viedtālruņa lādētāju (iepriekš – 5 W). Šī funkcija pēc izvēles ir pieejama arī citām 2008 versijām.
Papildus tam jaunajā Peugeot 2008 tagad ir priekšējās un aizmugurējās kameras ar augstas izšķirtspējas tehnoloģiju. Turklāt priekšējo kameru var savienot ar “aklo” zonu uzraudzības sistēmu, tā iegūstot 360° apkārtskata attēlu, kas ievērojami atvieglo automašīnas novietošanu stāvvietā. Šīs opcijas pieejamība ir atkarīga no izvēlētā 2008 apdares līmeņa.
Jaunais 2008 piedāvā plašu autovadītāja atbalsta sistēmu klāstu, kas ne tikai uzlabo drošību, bet arī paaugstina braukšanas komfortu. To vidū ir adaptīvā kruīza kontrole, automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, joslu šķērsošanas brīdinājuma sistēma, kas brīdina par izbraukšanu no joslas, vadītāja modrības uzraudzības sistēma, “aklās” zonas uzraudzības sistēma un saķeres kontroles sistēma Grip Control ar trim darbības režīmiem.
Visbeidzot, izmantojot mobilo lietotni MyPeugeot, Peugeot elektrisko auto īpašnieki var attālināti pārvaldīt sava automobiļa funkcijas, piemēram, iepriekš uzsildīt vai atvēsināt salonu, ieplānot, sākt vai atlikt akumulatora uzlādi, kā arī piekļūt reāllaika informācijai par sava auto autonomiju un akumulatora uzlādes stāvokli. Izmantojot viedtālruni ar MyPeugeot, PEUGEOT īpašnieki var personalizēt savu braukšanas pieredzi, vienlaikus dodot ieguldījumu ilgtspējīgākā nākotnē.
Foto: Publicitātes foto