Vācijā izstrādāts hibrīdauto, kas kalpos 50 gadus (+ FOTO)

Pateicoties regulārai galveno agregātu nomaiņai reizi piecgadē, krosovers e.Volution Space kalpos 50 gadus.

Krosoveru Space izstrādājis jaunuzņēmums e.Volution no Āhenes pilsētas, Āhenes Reinas-Vestfālenes Tehniskās universitātes ražošanas vadības profesora Gintera Šuha vadībā. Projekta pamatā ir ideja par ilgtspējīgu attīstību un pēc iespējas mazāku kaitējumu videi, tādēļ automobilim arī noteikts tiks ilgs darba mūžs.

Space ir kaut kas pa vidu starp krosoveru un minivenu. Transportlīdzeklim ir iebūvēta salīdzinoši neliela (40 kWh) baterija, kas var nodrošināt sniedzamību līdz 150 km attālumam. To var uzlādēt gan mājās (Wallbox), gan ātrās uzlādes stacijās, savukārt pēc piecu gadu uzturēšanās automašīnas konstrukcijā, baterija, pēc e.Volution ieceres, turpinās kalpot saules sistēmās vēl vismaz 20 gadus.

Saprotams, ka 150 kilometri nav daudz, tādēļ projekta autori lielākas autonomijas sasniegšanai piedāvās papildu saules paneļus uz jumta, kā arī Range Extender (gaitas pagarinātājs) tehnoloģiju ar ūdeņraža degvielas elementiem vai kompakta virzuļdzinēja veidā, kas darbotos ar sašķidrināto dabasgāzi. Range Extender ļautu ceļot līdz 600 km, bet iebūvējot nelielu degvielas tvertni, attālums pieaugtu līdz 1000 km.

Space tiks ražots uz elastīgas platformas, paredzot 5-8 sēdvietu versijas ar 4,1-4,92 m korpusa garumu, pilnpiedziņu, ko nodrošinātu divi motori (190 Zs katrs) un lielisku manevrētspēju, pateicoties šasijai ar pagriežamiem aizmugures riteņiem.

Ražotājs atklāj, ka transportlīdzekļa kravnesība ir 650 kg un tas var vilkt līdz pat 3500 kg smagu piekabi, savukārt noņemot daļu korpusa paneļu aizmugures daļā, Space pārvēršas par nelielu pikapu.

Salonā ir displejs visā priekšējā paneļa platumā, apvienojot mērinstrumentus un multivides ekrānu. Tas veidots tā, ka to var viegli aizstāt ar jaunu, modernāku, paveicot šo procesu plānotās atjaunināšanas gaitā. Sēdekļu un salona apdarei  tiek izmantots audums, kura pamatā ir dabīgās šķiedras un citi ekoloģiski droši materiāli, tostarp otrreizēji pārstrādāti materiāli un, jā, arī polsterējums ir viegli nomaināms, atstājot paša sēdekļa konstrukciju savā vietā.

Modernizācijai ir jānotiek pašu iekārtotā rūpnīcā “Re-Assembly”.

Lai samazinātu izmaksas, Šuhs plāno iztikt bez preses un krāsošanas līnijām, izmantot atvērtā pirmkoda sistēmu un daudzo vadības ierīču vietā izmantot centrālo datoru. Pēc viņa uzskatiem automašīnā jādarbojas vienotai sakaru sistēmai.

Saskaņā ar vācu medijos atrodamo informāciju, Space ražošana varētu sāksies ap 2025. gadu. Automašīnas tiks pārdotas abonēšanas kārtībā organizācijām un privātpersonām ar ikmēneša maksājumu ap 1000 eiro apmērā.

 

Foto: evolution mobility

Foto: evolution mobility

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.