Maskavā notikusi krievu elektroautomobiļa Atom konceptuālās versijas prezentācija. Tiek solīts, ka ražošana sāksies 2024.gada beigās, bet pirmie šīs markas automobiļi uz ceļiem parādīsies 2025.gadā.
Krievu mediji atsaucoties uz ražotāja informāciju vēsta, ka šobrīd inženieri kopā ar Ķīnas tehnoloģiju partneriem izstrādā platformu automašīnai, dzinējiem, akumulatoriem, vadības elektronikai un programmatūrai. Zīmola pārstāvji stāsta, ka paralēli ar automašīnu top “jaunas mobilitātes digitālās vides” risinājums Atomverse, kas vadīs visas elektroniskās sistēmas, tostarp stūres iekārtu. Tas nozīmē, ka stūre nav mehāniski savienota ar riteņiem, bet to pagriešana notiek saņemot impulsus “pa vadiem”.
Atom ir 3995 mm garš, 1780 mm plats un 1615 mm augsts. Automašīna ir par 170 milimetriem īsāka par Lada XRay, taču ražotājs sola, ka salons būs tikpat ietilpīgs kā C/D segmenta modeļiem. Viena no Atom galvenajām iezīmēm būs durvis ar izvelkamiem rokturiem un oriģinālu salona izkārtojumu bez centrālā statņa.
Attiecībā par tehnisko pildījumu visas detaļas vēl netiek atklātas – zināms vien, ka Atom gaitas rezerve sniegsies līdz 500 km, bet paātrinājums no vietas līdz simtam aizņems septiņas sekundes.
Visi Atomi, ieskaitot bāzes modifikācijas, tiks aprīkoti ar joslu uzturēšanas un distances uzturēšanas palīgiem, ceļa zīmju atpazīšanas, sadursmju novēršanas un stāvvietā novietošanas elektroniskajām palīgsistēmām. Vēl viena nianse – automašīnas paredzēta tikai aizmugures riteņu piedziņa.
Plānots, ka litija baterijas izstrādās Rosatom uzņēmums Renera, bateriju ražotne tiks iekārtota Kaļiņingradā, bet galvenais konveijers – Krievijā. Kur? – to uzņēmums sola atklāt jau šovasar.