Volvo paziņojis cenas un atklājis pieteikšanos savam jaunākajam un markas vēsturē ātrākajam modelim, krosoveram EX 30.
Volvo EX 30 ir 4,23 m garš un apveltīts ar 2,65 m riteņu bāzi, kas to padara par zviedru markas kompaktāko modeli. Vienlaicīgi tas ir visātrākais modelis, jo jaudīgākā modifikācija (428 Zs) ar diviem e-motoriem un pilnpiedziņu 100 km/h sasniedz 3,6 sekundēs. Automašīnas maksimālais ātrums ir 180 km/h – robeža, kuru Volvo uzskata par nepārkāpjamu. Vēl viens parametrs, ko ražotājs atklājis, ir bagāžnieka ietiepība – 320 litri.
EX 30 arī bāzes versijā ir gana dinamisks – aizmugurē iebūvētais elektromotors attīsta 272 Zs, kas ir pietiekami, lai 100 km/h sasniegtu 5,7 sekundēs. Ražotāja dati liecina, ka ar pilnībā uzlādētu 51 kWh litija-dzelzs-fosfāta bateriju EX 30 veic līdz pat 344 km, taču, izvēloties 69 kWh niķeļa-kobalta-mangāna akumulatoru, gaitas rezerve pieaug līdz 480 km.
Interesanti, ka automašīnas sniedzamība mainās atkarīgā no katrā valstī ieviestās metodikas. Tā vadoties pēc ASV EPA standartiem Volvo EX 30 var nobraukt 442 km, Eiropas WLTP uzrāda 480 km, bet Ķīnas CLTC ir vislabvēlīgākais, solot gaitas rezervi līdz pat 590 km.
Veidojot EX 30, ražotājs centies turēties pie zaļās domāšanas, tādēļ konstrukcijā izmantoti 25 procenti pārstrādāta alumīnija, 17 procenti pārstrādāta tērauda un tikpat daudz plastmasas. Tas pats attiecas uz interjeru. Piemēram, grīdas segums ir izgatavots no pārstrādāta polietilēntereftalāta (pārsvarā PET pudeles), priekšējā paneļa elementi ir no otrreiz pārstrādātas plastmasas, bet dekoratīvie ieliktņu izcelsme ir lietots džinsu audums.
Volvo EX 30 jau pieejams pasūtīšanai. Cena – no 36 890 eiro.