Ķīnas autoražotājs Nio Vācijas iepazīstinājis ar ET5 Touring, ko paši pasniedz kā “pirmo Premium klases universālu”.
Ķīnā ražotais universāls ir 4,77 m garš un apveltīts ar 2,89 m riteņu garenbāzi. Priekšpuses dizains neatšķiras no jau piedāvājumā iekļautā Nio ET5 sedana, ko nevar teikt par bagāžas nodalījumu – sedanam tas ir tikai 386 litri, kamēr universāla rīcībā ir krietni apjomīgāka telpa 492 – 1300 litru apmērā. Universālam tiek solīts par 17 mm vairāk vietas virs aizmugures pasažieru galvām, sēdekli var nolocīt proporcijās 40:20:40. Patīkams bonuss – bagāžnieku izgaismo integrēts lukturītis, ko var izņemt un izmantot, piemēram, izgaismojot teritoriju apkārt mašīnai.
Panorāmas jumts sniedzas 1,32 m garumā, bet gaismas caurlaidību regulē automātika vai pasažieri – nospiežot elektropievada pogu.
Ražotājs norādījis, ka universāls apveltīts ar aerodinamiku, kas atbilst 0,25 cW, piekari, ko priekšā un aizmugurē veido visai sarežģīts piecsviru mehānisms, kā arī drošības kompleksu no 23 (maksimālais skaits) dažādām sistēmām, kas paļaujas uz datiem no 33 sensoriem. Lai šīs tehnoloģijas nenovecotu, atjauninājumi pienāks “pa gaisu”. Starp citu, automašīnas drošību apliecina arī septiņi pamata komplektā iekļautie gaisa spilveni un EuroNCAP testos iegūtais 5 zvaigžņu novērtējums.
Piedziņu nodrošina jau zināmā pilnpiedziņas sistēma, kas sastāv no asinhronā motora ar 150 kW priekšpusē un pastāvīgā magnēta motora ar 210 kW jaudu aizmugurē. Tāpat kā sedanam, kopējā jauda sasniedz 360 kW. Universāls sprints līdz 100 km/h aizņem 4,0 sekundes.
Pasūtījumu grāmata Vācijas tirgum tiks atvērta 1.augustā, piedāvājot divas iespējas. Pirmā: pircējs var iegādāties universālu bez baterijas (47 500 eiro), bet bateriju iznomāt mēnesī maksājot 169 vai 289 eiro attiecīgi par 75 kWh vai 100 kWh komplektu un sniedzamību līdz pat 560 km. Otrā: universālu var iegādāties “pilnā komplektā”, maksājot 59 500 līdz 68 500 eiro atkarībā no komplektācijas.
Foto: Nio