BMW kļuvis par pirmo vācu autoražotāju, kas drīkst piedāvāt daļēji autonomu braukšanas sistēmu Vācijā.
Tesla Autopilot tehnoloģija, kas daļēji uzņemas automobiļa vadīšanas pienākumus vadītāja vietā zināma nu jau vairākus gadus, taču amerikāņu izstrādātā sistēma tiek kritizēta par biežām kļūmēm un nereti arī avārijām.
Konkurenti no Vācijas līdz šim darbojās piesardzīgāk, taču šovasar BMW ir sasniedzis nozīmīgu pavērsienu: saņemot atļauju no Federālā autotransporta pārvalde (KBA) zīmola automašīnām ir atļauts braukt daļēji automatizēti ar ātrumu līdz 130 km/h arī Vācijā.
To nodrošina BMW Autobahn Assistant (šosejas asistents), kas tiks piedāvāts jau nākamajā 5. sērijā. Tas ļauj vadītājam ilgāku laiku noņemt rokas no stūres, taču ne tikai – sistēma ietver arī aktīvo joslu mainīšanas funkciju ar vizuālu apstiprinājumu. Pasaulē pirmo šāda veida tehnoloģiju var izmantot ātruma diapazonā no 60 km/h līdz 180 km/h un noteiktos apstākļos automobilis apdzīšanas manevrus veic automātiski. Apdzīšanas manevrs vadītājam vairs nav jāapstiprina, aktivizējot indikatoru, bet to var izdarīt arī skatoties ārējā spogulī.
BMW šosejas asistents, kas ne tikai regulē ātrumu un distanci, pārvietojoties ar ātrumu līdz 130 km/h, bet arī pārņem stūrēšanas pienākumus, jau pieejams ASV un Kanādā, kur to var izmantot 7.sērijas pircēji, savukārt Vācijā par pirmo transportlīdzekli, kas nodrošina šāda līmeņa pusautomātisko braukšanu kļūs 5.sērijas modelis.
Līdzīga tehnoloģija pieejama arī S-klases un elektriskajiem Mercedes, taču tā spēj darboties tikai līdz ātrumam 60 km/h (Vācijā) vai 64 jūdzes stundā (ASV).