Hyundai elektriskais hečbeks Ioniq 5 N izceļas ar tehniskajiem raksturlielumiem, kas drīzāk piestāvētu Porsche vai pat Ferrari vai Lamborghini.
Arī Hyundai tagad ir modelis, kas nebaidīsies mest izaicinājumu augstāk minēto marku ražojumiem. Tas ir elektriskais Ioniq 5 ar “N” burtiņu nosaukumā, ko ražotājs pieteicis kā augstas veiktspējas modeli.
Par tādu to padara visai nopietni izmainītā konstrukcija ar platāku, zemāku un garāku ģeometriju, stingrāku korpusu, jauniem apakšrāmjiem, elektromotoru un akumulatoru stiprinājumiem.
Hečbeks aprīkots ar 21 collu riteņiem, Pirelli P-Zero riepām, bet aerodinamiskā aprīkojuma komplektā ietilpst priekšējais vēja plūsmas dalītājs, sānu apmales, difuzors un liels jumta spoileris. Salonā ir iebūvēti kausveida sacīkšu sēdekļi, stūre ar funkciju pogām, savādāk noformēts priekšējais panelis.
Uz priekšējās ass ir uzstādīts elektromotors ar 226 zirgspēku jaudu, bet uz aizmugurējās ass – 383 zirgspēku agregāts. Kopā tie attīsta 609 zirgspēkus, bet jaudu uz īsu brīdi var palielināt, aktivizējot N Grin Boost režīmu, kas uz 10 sekundēm paaugstinās jaudu līdz 650 zirgspēkiem. Spēkstacija strādā kombinācijā ar astoņu pakāpju robotizēto pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu.
Vadītāja rīcībā vēl virkne elektronisko sistēmu, tostarp: N Launch-Control ātrākam startam, Track-SoC (State-of-Charge), kas automātiski aprēķina enerģijas patēriņu katram aplim, Drag, Track, N Race, Sprint un Endurance režīmi baterijas dzesēšanas un enerģijas patēriņa dažādošanai.
Ražotāja dati liecina, ka 100 km/h Ioniq 5 N sasniedz 3,4 sekundēs, maksimālais ātrums ir 260 km/h, bet akumulatora uzlādi no 10 līdz 80 procentiem var paeikt 18 minūtēs.
Foto: Hyundai