Septembrī tiks pārtraukta Renault mikroauto Twizy ražošana. Uz konveijera Twizy noturējās 12 gadu, kuru laikā visā pasaulē tika pārdoti vairāk nekā 33 tūkstoši eksemplāru.
Renault Twizy sērijveida modelis tika parādīts 2011.gadā. Tas bija tikai 2,30 m garš un 1,20 m plats transportlīdzeklis, kas apvienoja automašīnas un motorollera īpašības. Twizy piedāvāja vietu diviem braucējiem, kam šaurā salona dēļ nācās sēdēt vienam aiz otra.
Zem aizmugurējā sēdekļa iekārtots slēdzams 22 litru bagāžas nodalījums, turklāt tā tilpumu var palielināt līdz 55 litriem, vienkārši pagriežot aizmugurējā sēdekļa korpusu.
Papildus standarta versijai ar 13 kW (17 ZS) un maksimālo ātrumu 80 km/h, Renault piedāvā arī Twizy 45. Kā L6e kategorijas transportlīdzeklis tas mobilizē 8 kW (10 ZS), maksimālais ātrums ir 45 km/h, un tāpēc to var vadīt no 15 gadu vecuma ar AM vadītāja apliecību (Vācijā) mopēdiem ar ierobežotu ātrumu un vieglajiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem. Pilsētā Twizy ar vienu akumulatora uzlādi nobrauc 90 līdz 100 kilometrus.
Renault Twizy savā vairāk kā 10 gadu ilgajā karjerā piedzīvoja vairākas modifikācijas, piemēram, 2013. gadā tika laists klajā mikrotransportera variants Twizy Cargo ar aizmugurējā sēdekļa vietā iebūvētu 156 litru ietilpības kravas nodalījumu. Kompaktais transportlīdzeklis tika izmantots arī glābēju un ugunsdzēsības dienestos, kā pirmās palīdzības sniedzējs vai speciālā aprīkojuma transportētājs.
Interesants bija Renault Sport izstrādātais koncepts – pateicoties priekšējiem un aizmugurējiem antispārniem, aizmugurējam difuzoram, sacīkšu sliku riepām un Formula 1 tehnoloģijām, tas no lēnīgā pilsētas transporta tika pārvērsts par īstu sacīkšu bolīdu. Aizmugurējā sēdekļa vietā inženieri iebūvēja F1 KERS sistēmu, lai atgūtu kinētisko enerģiju, kas papildus standarta elektromotoram nodrošināja vēl 60 kW (82 ZS). Twizy Renault Sport F1 no 0 līdz 100 km/h paātrinājās aptuveni sešās sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedza 110 km/h.
Foto: Renault