Vācijā šobrīd vērojamas lielas atlaides jaunajai autobūves produkcijai, nereti sasniedzot 20 un vairāk procentu.
Par to raksta izdevums Focus, atsaucoties uz pētījumu, ko veicis laikraksts „Auto Straßenverkehr“. Minētais izdevums aplūkojis piedāvājumu tirgū, vairāk koncentrējoties uz automašīnām segmentā līdz 25 000 eiro. Elektromobiļi šajā cenu kategorijā praktiski neiekļaujas, tādēļ runa ir par automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem.
Laikraksts minējis vairākus piemērus. Tā Volkswagen Polo, kas bāzes versijā ar 80 Zs motoru maksā vismaz 20 830 eiro, resursā meinauto.de atrodams ar 17% atlaidi, kas sastāda 3500 eiro, savukārt populārais SUV T-Roc tiek piedāvāts ar 18% atlaidi (5700 eiro).
Škoda mazauto Fabia bāzes versija ar 66 Zs motoru Easy komplektācijā par 14 540 eiro vairs nav pieejama, taču tā vietā tiek piedāvāta versija Essence ar 80 Zs motoru par 18 300 eiro, ko daži dīleri gatavi atdot ar atlaidi līdz 19% (3500 eiro).
Kompaktais Opel Crossland krosovers tagad nopērkams par 22 900 eiro, pateicoties atlaidēm, kas var sasniegt arī 22% un arī Mokka var atrast par cenu, kas 10-20 procentus izdevīgāka nekā iepriekš.
Ford lielāko atlaidi sola modelim Focus (līdz 27%), taču jāņem vērā, ka bāzes versijas vietā tagad cenu ziņā izdevīgākais ir variants ar 100 Zs motoru Titanium komplektācijā par 31 100 eiro. Pateicoties šā brīža atlaidei pircējs var ietaupīt līdz 8400 eiro un pie šāda Focus tikt maksājot vien 22 700 eiro.
Citroen šā brīža atlaides atkarīgas no izvēlētā modeļa un dīlera, svārstoties no nepilniem 21 (C3) līdz gandrīz 25 % (C4).
Eksperti skaidro, ka pēdējo trīs gadu problēmas, kas saistījās ar korona vīrusu, piegāžu ķēžu sarāvumiem un materiālu trūkumu autoražotāji ir pārvarējuši un tiecas uz jauniem ražošanas rekordiem, tomēr lielais pieprasījumu skaits, kas bija sakrājies krīzes laikā ir tikpat kā apgūts un gada otrajā pusē pastāv riski noieta lejupslīdei, it īpaši komerciālajā sektorā.
Tieši tādēļ dīleri neskopojas ar atlaidēm, kas pēc ekspertu vērtējuma agri vai vēlu sasniegs arī elektriskā transporta sektoru, vēl jo vairāk tādēļ, ka elektromobiļus nevar atstāt nekustīgus laukumā un mēnešiem ilgi atstāt akumulatorus bez aprūpes.
Tā ir laba ziņa pircējam, taču jāpatur prātā viena lieta: pēdējos gados ražotājiem un dīleriem ērtajā situācijā piedāvājuma un pieprasījuma ziņā gandrīz visu jauno automašīnu cenas ir pieaugušas, tādēļ pat trekna divciparu atlaide var tikai kompensēt cenas starpību starp veco un jauno transportlīdzekļa cenu. Pirms pirkšanas vajadzētu pārbaudīt, cik tieši noskatītais automobilis maksāja pirms diviem vai trim gadiem un vai kopš tā laika nav ticis uzlabots feislifta gaitā. Pēdējais apstāklis var attaisnot pielikto cenu, jo līdz ar to pircējs iegūst modernāku auto ar labāku aprīkojumu.