Spānijas autoražotājs Seat atskaitījies par pirmā pusgada rezultātiem. Progress ir iespaidīgs, turklāt sportiskā apakšzīmola Cupra loma arvien pieaug.
Seat ilgus gadus ir bijis Volkswagen koncerna rūpju bērns. Arī pērn tas strādāja ar zaudējumiem, taču šogad aina mainījusies. 2023.gada pirmajos sešos mēnešos tika sasniegta 371 miljona eiro pamatdarbības peļņa, bet pārdošanas apjomi pieauga par gandrīz 38 procentiem līdz 7,411 miljardiem eiro, kas ir labākais sasniegums autoražotāja vēsturē.
Piegādes apjomi palielinājās par 28,1 procentu sasniedzot 261 400 eksemplārus, no kuriem 107 300 vienības ir Cupra pienesums. Tas ir par gandrīz 39 000 automašīnu jeb 56,9 procentiem vairāk nekā 2022. gada pirmajā pusē, un arī šis ir jauns rekords. Seat pārdošanas apjoms šajā laikā pieaudzis par 13,6 procentiem.
Visvairāk pārdotais modelis ir Cupra Formentor, kas veido ceturto daļu no visiem pārdotajiem auto.
Galvenie “Challenger Brand” (Seat apzīmējums savam pirms pieciem gadiem dibinātajam augstas veiktspējas un elektrisko transportlīdzekļu zīmolam) noieta tirgi ir Vācija, Lielbritānija un Spānija.
Cupra ir pārstāvēts arī tādās valstīs kā Austrālija, Maroka un Ēģipte. “Challenger Brand” zīmola automobiļi ir pieejami arī Latvijas tirgū.
Foto: Seat