BMW pievienojis modeļu piedāvājumam krosovera iX1 cenu ziņā izdevīgāko versiju, kas maksās nepilnus 48 000 eiro.
Elektriskais krosovers BMW iX1 apritē ir kopš 2022.gada nogales, taču līdz šim to varēja iegādāties tikai pilnpiedziņas versijā iX1 xDrive30, kas Vācijā maksā 55 000 eiro. Nepilnu gadu vēlāk izvēlei pievienota priekšpiedziņas versija iX1 eDrive20, kas būs par veseliem 7000 eiro lētāka.
eDrive20 ir aprīkots ar tādu pašu spēka iekārtu kādu uzstāda Mini Countryman Electric. Tas ir priekšā novietots elektromotors ar 150 kW jaudu, kas nodrošina ieskrējienu līdz simtam 8,6 sekundēs – par 3 sekundēm lēnāk nekā xDrive30. Arī 170 km/h maksimālais ātrums ir par 10 km/h mazāks nekā pilnpiedziņas modelim, toties cena iepriecina un ļauj labāk konkurēt ar līdzīgi komplektēto Volkswagen ID.4 (150 kW; 46 335 eiro).
eDrive20 sniedzamību ar abām versijām iebūvēto 64,78 kWh bateriju ražotājs uzrādījis 430-475 km robežās, kamēr xDrive30 iespējas ir nedaudz pieticīgākas: 417-440 km.
eDrive20 akumulators standarta aprīkojumā tiek uzlādēts ar līdz 11 kW maiņstrāvu. Pilns uzlādes process (0-100 procenti) aizņem 6,5 stundas, taču papildmaksā iekļautais 22 kW lādētājs palīdz to saīsināt līdz 3-4 stundām. Automašīna atbalsta arī ātro uzlādi ar maiņstrāvu (līdz 130 kW), tādejādi no 10 līdz 80 procentiem bateriju var uzlādēt 29 minūšu laikā.
Vizuāli eDrive20 no pilnpiedziņas xDrive30 atšķir pēc radiatora restes: pirmajam tā veidota no sīkiem rombiņiem, otram izmanto vertikālus spraišļus.
Uzlabot uzlādes procesu palīdz BMW jaunā lietojumprogramma, kas pirms ātrās uzlādes termiski sagatavo akumulatoru – vadoties pēc maršruta norādēm un izmantojot navigācijas sistēmu, pirms lādēšanas automātiski nodrošinot temperatūras kontroli.
eDrive20 Foto: BMW
eDrive20
eDrive20
xDrive30