Krievijas autoražotāji AvtoVAZ, UAZ un Sollers saskārušies ar problēmām, kas saistās ar gatavās produkcijas piegādi marku dīleriem.
Krievijai uzliktās sankcijas izpaudušās vēl kādā jomā, raksta izdevums Motor.ru – valstī izveidojies tāda smagā autotransporta deficīts, kas iesaistīts vieglo automašīnu pārvadāšanā, tādēļ cenas par šo pakalpojumu pieaugušas tik ļoti, ka lielākie autoražotāji vērsušies Satiksmes ministrijā un Rūpniecības un tirdzniecības ministrijā ar lūgumu atrisināt šo problēmu.
Minētais izdevums atsaucoties uz informāciju no RBC (RosBiznesConsulting) raksta, ka kravas automašīnu un šoferu trūkuma dēļ transportēšanas izmaksas ir gandrīz dubultojušās, un valdība neregulē cenas šajā jomā.
Rūpniecības un tirdzniecības ministrija un Satiksmes ministrija “strādājot pie problēmas atrisināšanas” – tiekot apsvērti dažādi varianti, tostarp “visām autobūves uzņēmumu prasībām atbilstošu autovedēju ražošana”. Kad un kur tāds ražošanas uzņēmums tiks izveidots, vēl nav zināms.
Autovedēju deficīta apstākļos, uzņēmumi, kuru rīcībā ir šāda tehnika, uzpūš cenas, savukārt autoražotāji meklē veidus, kā segt pieaugušās izmaksas. Piemēram, AvtoVAZ lūdzis varas iestādēm pilnībā kompensēt izmaksas, kas saistītas ar automašīnu piegādi valstīm, kas nav NVS valstis (tagad tiek kompensēti 80 procenti), bet UAZ automašīnas iegādes izmaksās turpmāk iekļaus piegādes cenu līdz izplatītājam 50 000 rubļu (aptuveni 500 eiro) apmērā.
AvtoVAZ un arī UAZ uzsākuši dažu modeļu pārdošanu tiešsaistes platformās. UAZ gadījumā jaunu auto šādā veidā var iegādāties par rūpnīcas cenu, taču gaidīšanas laiks ir līdz sešiem mēnešiem un pēc pirkuma pakaļ jābrauc pašiem.
Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv