Lietuvā izmeklēšana par dzelzceļa uzņēmumu iesaisti luksusa auto piegādē Krievijai

Lietuvas valsts dzelzceļa grupas “Lietuvos geležinkeliai” kravu pārvadājumu uzņēmums “LTG Cargo” lūdzis Ģenerālprokuratūrai izvērtēt, vai luksusa automašīnu eksportā uz trešajām valstīm nav pārkāptas starptautiskās sankcijas, kas liedz šādu auto eksportu uz Krieviju.

Kā informēja uzņēmumā, “LTG Cargo” ekspertiem, kas atbildīgi par sankciju ievērošanu, radās aizdomas par iespējamām shēmām, lai apietu ierobežojumus luksusa automobiļu eksportam uz Krieviju.

Pēc iekšējās izmeklēšanas “LTG Cargo” otrdien vērsies Lietuvas Ģenerālprokuratūrā.

Kompānija norāda, ka jau ir apturējusi šādu kravu pārvadājumus un izmeklēšanas materiālus par iespējamām sankciju apiešanas shēmām iesniegusi Ģenerālprokuratūrā.

“Esam informējuši savus klientus, ka “LTG Cargo” aptur visu luksusa automašīnu pārvadājumus pa dzelzceļu Lietuvas teritorijā saistībā ar nepieņemamu risku, ko rada uzņēmumi, kas mēģina apiet sankcijas,” paziņoja “LTG Cargo” vadītāja Egle Šime.

Vēlāk “LTG Cargo” precizēja, ka  saņemtie pieteikumi par automašīnu reeksportu novembrī vēl tiks izpildīti, taču kravas tiks pastiprināti pārbaudītas. Tomēr no 1.decembra “LTG Cargo” neizpildīs pieteikumus pēdējos piecos gados ražoto luksusa klases automobiļu nogādāšanai trešajās valstīs, ja auto vērtība pārsniedz 50 000 eiro.  

Tiek uzskatīts, ka luksusa automašīnas, kas tiek vestas uz trešajām valstīm – Baltkrieviju, Gruziju,  Turkmenistānu, Uzbekistānu, Kazahstānu, Kirgizstānu un Tadžikistānu – patiesībā tiek piegādātas Krievijā.

“LTG Cargo” iekšējā izmeklēšanā par deviņu klientu 447 “Mercedes”, “Porsche Cayenne”, “Cadillac” un citu luksusa automobiļu pārvadājumiem secināts, ka 75 no vestajām mašīnām ir reģistrētas Krievijā, 55 nonāca Krievijā caur citām valstīm un dati par pārējo automobiļu reģistrācijas vietu netika atrasti.

Par iespējamā sankciju apiešanas shēmā iesaistītām tiek uzskatītas četras kompānijas.

Kā paskaidroja Šime, iespējami sankciju apiešanas mēģinājumi “LTG Cargo” tiek rūpīgi analizēti.

“Katru dienu mēs ar ekspertu komandu strādājam, lai novērstu jebkādus mēģinājumus apiet esošās sankcijas un izsekotu iespējamas ierobežojumu apiešanas shēmas. Mēs sadarbojamies ar atbildīgajām institūcijām un darām visy, lai novērstu neatļautu kravu nonākšanu Krievijā,” viņa uzsvēra.

Kopš Krievija 2022.gada februārī sāka atkārtoto iebrukumu Ukrainā, Eiropas Savienība (ES) ir pastiprinājusi sankcijas Krievijai, kuras iepriekš tika noteiktas kopš 2014.gadā notikušās Ukrainas Krimas pussalas aneksijas. Pēdējā vairāk nekā pusotra gada laikā tieši reaģējot uz iebrukumu, ES pieņēmusi vairākas sankciju pakotnes, tostarp sankcijas konkrētām personām un nozarēm, ceļošanas ierobežojumus un eksporta aizliegumus.

Ceturtā pakotne, kas tika pieņemta 2022.gada 15.martā, tika vērsta pret Krievijas eliti, nosakot sankcijas augsta līmeņa Kremļa uzņēmējiem un oligarhiem, kā arī aizliedzot  luksusa preču eksportu uz Krieviju. Par luksusa precēm cita starpā tiek uzskatīts jebkāds transportlīdzeklis, kura vērtība pārsniedz 50 000 eiro, izņemot ārkārtējās palīdzības dienestu spēkratus, rezerves daļas un aprīkojumu tādiem transportlīdzekļiem.

 

Foto: Mercedes-Benz

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.