433 000 dolāru uz katru saražoto auto – elektromobiļu ražotājs ar rekordlieliem zaudējumiem

ASV luksuss elektroautomobiļu ražotājs Lucid turpina darboties ar rekordlieliem mīnusiem, uz katru saražoto automobili zaudējot vairāk nekā 400 tūkstošus dolāru.

Lucid atskaite par 2023.gada trešo ceturksni liecina, ka uzņēmums spējis pārdot 1556 automobiļus, apgrozot 137,8 miljonus dolāru, taču piedzīvojot iespaidīgus zaudējumus aptuveni 630,9 miljonu dolāru apmērā, kas uz katru izlaisto eksemplāru sasniedz aptuveni 433 000 dolāru.

Salīdzinājumā ar līdzīgu laika posmu pērn, zaudējumi pieauguši par 100 000 dolāru  un vienīgais mierinājums ir tas, ka otrajā ceturksnī uz katru saražoto automobili Lucid zaudēja vēl vairāk – aptuveni 544 000 dolāru. No otras puses – šī gada pirmajos deviņos mēnešos strādāts ar 2,17 miljardu dolāru lieliem zaudējumiem, kamēr pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos zaudējumi bija 1,83 miljardu dolāru apmērā.

Viens no Lucid neveiksmju cēloņiem ir lielā automašīnas pārdošanas cena, piemēram, par modeli Air visgreznākajā aprīkojuma versijā Sapphire tiek prasīti pat 250 000 dolāru, līdz ar to nav daudz tādu pircēju, kas izšķiras par tik lieliem ieguldījumiem e-mobilitātē.

Lucid ir samazinājis savas prognozes 2023. gadam līdz 8000 – 8500 saražotajiem transportlīdzekļiem iepriekš paredzēto 10 000 – 14 000 transportlīdzekļu vietā.

Uzņēmums tomēr turpina darbu, balstoties galvenokārt uz dāsnajiem finanšu ieguldījumiem, kas pienāk no Saūda Arābijas.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.