Zviedrijas autoražotājs Volvo oficiāli prezentējis jauno minivenu EM90, kas būtībā ir tas pats Zeekr 009, tikai dārgāks un vājākiem tehniskajiem rādītājiem.
Tie, kas seko līdzi jaunumiem zinās, ka izstrādājot savu pirmo minivenu, Volvo balstījās uz zviedru īpašnieku, Ķīnas koncerna Geely apakšzīmola Zeekr iestrādēm. Rezultātā Volvo EM90 ir identiski virsbūves sānu paneļi, līdzīgi izmēri un arī ražos tos vienā rūpnīcā.
Atšķirīgs izskats tiek panākts, izmantojot Volvo automobiļiem raksturīgu optiku, aerodinamikas elementus un priekšējās restes dizainu, savukārt zem EM90 pārsega atrodas viens 272 Zs (343 Nm) elektromotors, kas griež aizmugures ass riteņus un var nodrošināt ieskrējienu līdz simtam 8,3 sekundēs. Salīdzinājumam: Zeekr 009 ir aprīkots ar diviem e-motoriem, kuru kopējā jauda 544 Zs (686 Nm) 100 km/h ļauj sasniegt 4,5 sekundēs.
Līdzīgi ar sniedzamību: Volvo to nodrošina 116 kW baterija aptuveni 738 kilometriem, Zeekr var paļauties uz 140 kW elementu, kas sola aptuveni 822 km (pēc CLTC).
EM90 komplektācijā ietver aktīvo trokšņu samazināšanas sistēmu, 15,6 collu ekrānu, divu kameru pneimatisko piekari, riepas ar samazinātu trokšņu līmeni, otrās sēdekļu rindas “klubkrēslus” ar masāžu, ventilāciju, apsildi, atsevišķu klimata zonu, izvelkamiem galdiņiem u.c. komforta opcijām. Tam var pieskaitīt panorāmas jumtu, virtuālo instrumentu paneli, bezvadu uzlādi viedtālrunim, Bowers & Wilkins audio sistēmu ar 21 skaļruni un projekcijas ekrānu. Starp citu, to visu piedāvā arī Zeekr.
Nepatīkamākais pārsteigums pircējam var izrādīties cena. Volvo EM90 Ķīnā maksās 818 000 juaņu (gandrīz 105 000 eiro), kamēr Zeekr 009 tiek piedāvāts par 499 000 juaņu (aptuveni 64 000 eiro), pat visgreznākajā versijā (588 000 juaņu-75 500 eiro) paliekot ievērojami lētākam par EM90.
Galvenais Volvo EM90 tirgus ir Āzija, taču Zviedrijas zīmols neizslēdz iespēju, ka viņu minivens varētu parādīties arī Eiropā un ASV. Šādā gadījumā EM90 konkurences no Ķīnas partnera nebūs, jo Zeekr 009 Eiropas tirgum netiek plānots.
Foto: Volvo