Kad runa ir par elektroautomobiļiem, mēs parasti iedomājamies par šo transportlīdzekļu pionieri Tesla, taču kaliforniešu piedāvājumā ir vien četri modeļi – nevar teikt, ka daudz.
Tesla pirmais modelis Roadster uz konveijera stājās 2008.gadā, bet 15 gadus vēlāk modeļu palete aptver vien četrus modeļus: sedanus Model 3 un Model S, kā arī divus SUV: Model Y un Model X. Un kamēr pikaps Cybertruck vēl tikai tiek gaidīts, Tesla ir viens no automašīnu ražotājiem ar mazāko modeļu klāstu, šajā jomā neiekļūstot pat pirmajā divdesmitniekā.
Bet, kurš tad piedāvā visvairāk? Jato Dynamics apkopotā statistika liecina, ka plašāko elektromobiļu klāstu uz 2023.gada novembri nodrošina Ķīnas koncerns Geely, kas zem sava jumta pulcējis Volvo, Geely, Lynk & Co, Lotus, Livan, Proton, Polestar, Radar, Jidu, Farizon, Geometry un ZEEKR, visā pasaulē kopumā piedāvājot 25 dažādus elektriskos transportlīdzekļus. Šo modeļu skaitā ir 12 SUV, 3 furgoni, 7 sedani, viens pilsētas auto, viens hečbeks un viena sporta automašīna.
Stellantis koncerna piedāvājumā, kas veidots plašam pircēju lokam atrodami 20 dažādi elektriskie modeļi, kamēr Volkswagen ar saviem apakšzīmoliem ID un e-tron nodrošina 19.
Šiem ražotājiem seko Ķīnas SAIC ar 16 modeļiem, no kuriem daudzi jau ir pieejami Eiropā un jaunajos tirgos, General Motors piedāvā līdzīgu skaitu (tiesa, daudzi vēl nav laisti tirgū), Ķīnas ražotāju Dongfeng un BYD paletē ir attiecīgi 15 un 14 modeļi, bet Mercedes, BMW un Hyundai spēj likt pretī 11 modeļus katrs.
Volvo EM90 Foto: Volvo