Ķīnas elektroautomobiļu ražotājs Avatr, kas plāno izvērst savu darbību arī Eiropas tirgū, uzsācis sava jaunākā modeļa 12 pārdošanu 40 pilsētās.
Avatr 12 (izrunā: one two) ir vairāk kā 5 metrus garš sedans, kas apveltīts ar 3,02 m riteņu garenbāzi. Bāzes modelis Ķīnā maksā 300 800 juaņu (aptuveni 39 000 eiro), dārgākajai versijai sasniedzot 400 800 juaņu (50 800 eiro). Spilgtākā dizaina detaļa – panorāmas jumts, kas stiepjas tiktāl uz aizmuguri, ka aizstāj arī aizmugures stiklu. Salonā ir 35,4 collu (90 cm) ekrāns, kas aizņem visu priekšējā paneļa augšdaļu, kā arī centrālais skārienekrāns 15,6 collu izmērā. Komplektā arī elektriski veramas durvis, video kameras sānu atpakaļskata spoguļu vietā, „paslēptie” durvju rokturi, 21 collu riteņi ar Brembo bremžu elementiem.
Avatr 12 ir izstrādāts sadarbībā ar Huawei, tādēļ multivides kompleksu pārvalda tehnoloģiju giganta SW HarmomyOS 4, bet trīs lidaru atbalstītā Huawei ADS 2.0 ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), kurai nav nepieciešamas HD kartes un kas aptver 90% pilsētas braukšanas scenāriju, palīdzēs vadītājam orientēties apkārtējā vidē. Solīta arī autonomās braukšanas sistēma.
Avatr 12 tiks piedāvāts aizmugures un visu riteņu piedziņu versijās. Pirmajā gadījumā uzstādīts vien elektromotors ar 230 kW (312 Zs), otrā – 425 kW (577 Zs). Pilnpiedziņas versija 100 km/h sasniedz 3,9 sekundēs. Abas versijas izmanto 94,5 kWh CATL vilces akumulatoru, kas nodrošina 700 un 650 kilometru sniedzamību viena motora un divu motoru versijām. Izmantojot 750V augstsprieguma ultra-fast uzlādes staciju, 200 kilometru braucienam bateriju uzlādē 10 minūtēs.
Avatr 12 dizains izstrādāts Ķīnas uzņēmuma dizaina centrā Minhenē (Vācija). 2023.gada septembrī, IAA Mobility izstādes laikā Avatr paziņoja, ka plāno savu produkciju piedāvāt arī Eiropas tirgū.
Pašlaik Avatr modeļu gammā ir jau pieminētais sedans Avatr 12, kā arī krosovers Avatr 11. Pēdējais Ķīnas tirgū novembrī atradis 4080 pircēju.
Foto: Avatr
Avatr dizaina centrs Minhenē