Jaunajā gadā populārā zviedru marka iepriecinās ar trīs elektriskās piedziņas modeļiem: EX30, EX90 un EM90.
Volvo tagad darbojas Ķīnas koncerna Geely paspārnē un saskaņā ar iepriekš izstrādāto plānu realizē pāreju uz elektrisko piedziņu. 2024.gadā notiks galīgā atteikšanās no dīzeļdzinēja, turpmāk koncentrējoties uz elektrificētiem un pilnībā elektriskiem agregātiem.
2024.gads Volvo markas entuziastiem būs interesants, jo Eiropas tirgū ieraudzīsim gan kompakto krosoveru EX30, gan šī segmenta flagmani EX90 un, ļoti iespējams (Volvo vēl neapstiprina, bet eksperti paredz), arī markas vēsturē pirmo venu EM90.
Volvo EX30 ir 4,23 m garš krosovers, kas izstrādāts uz Geely Skalar platformas, ko Volvo īpašnieks izmanto arī dažādiem Zeekr un Smart modeļiem. Volvo to piedāvā ar 49 un 64 kWh akumulatoriem, nodrošinot attiecīgi 344 un 480 km sniedzamību. Jaudīgākā EX30 kombinācija apvieno divmotoru Twin Motor Performance ar 428 Zs un 64 kWh akumulatoru, nodrošinot 3,6 sekundes līdz simtam un gaitas rezervi līdz 450 km.
Volvo EX90 ir krosovera XC90 elektriskais dubultnieks. 5,04 m garais automobilis ar gandrīz trīsmetrīgo riteņu garenbāzi var uzņemt līdz pat septiņiem braucējiem un ir apveltīts ar spēju barot arī citus elektriskos patērētājus. Pircējs var izvēlēties divmotoru versiju ar 111 kWh bateriju un 408 Zs jaudu standarta versijām, vai 517 Zs Performance modeli. Piedāvājumā arī EX90 bāzes versija ar vienu motoru, 280 Zs jaudu un sniedzamību līdz 580 km. Šajā gadījumā krosovera cena būs mazāka par 100 tūkstošiem eiro, abos pirmajos – virs šīs atzīmes.
Volvo EX90 pārdošana startēs vēl 2023.gada nogalē.
5,2 m garais luksuss vens Volvo EM90 ir Zeekr 009 dvīņu brālis ir radīts uz tā bāzes. Automašīnā ir sešas sēdvietas ar atsevišķiem sēdekļiem, no griestiem nolaižami ekrāni pasažieriem, bet par dzinējspēku tiek izmantots 268 Zs elektromotors, kas griež aizmugures riteņus. Šī versija jau pieejama Ķīnas tirgū, jādomā, ka vēlāk kļūs pieejams arī divmotoru modelis, jo tāds ir arī Zeekr 009. Volvo EM90 sniedzamība – līdz 730 km pēc Ķīnas CLTC standarta.
Foto: iAuto.lv